خبرگزاری کار ایران

نگاهی به خدمات بانکداری الکترونیک بانک ملت؛

با سامانه سیام، تراکنش‌های ناموفق بانکی خود را پیگیری کنید

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۹۷۳

تراکنش‌هایی گفته می‌شود که از راه‌های الکترونیک (اینترنت،ATM ،POS) انجام گیرد اما به رغم کسر شدن وجه از حساب مشتری، خدمت خواسته شده از بانک دریافت نشود. بانک ملت در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، برای پیگیری و تسهیل فرآیند رفع مغایرت تراکنش های ناموفق، اقدام به راه‌اندازی سامانه اینترنتی ویژه‌ای به‌نام"سیام" کرده است.

به گزارش ایلنا، بانک ملت در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، پیشرو‌ترین بانک ایرانی به شمار می‌آید. بانکداری الکترونیک بانکدار ملت به چهار دسته کلی تقسیم می‌شود: سامانه‌های مبتنی بر وب، سامانه‌های مبتنی بر تلفن و تلفن همراه، کارت‌های بانکی و سایر خدمات الکترونیک.

در سلسله‌ گزارش‌هایی به بررسی این خدمات خواهیم پرداخت. سامانه پیگیری تراکنش های ناموفق (سیام)، یکی از خدمات الکترونیک مبتنی بر وب بانک ملت است که در ادامه نگاهی به این سامانه خواهیم داشت:

سامانه پیگیری تراکنش های ناموفق (سیام)

تراکنش‌های ناموفق: تراکنش هایی گفته می‌شود که از راه های الکترونیک (اینترنت،ATM ،POS) انجام گیرد اما به رغم کسر شدن وجه از حساب مشتری، خدمت خواسته شده از بانک دریافت نشود.
بانک ملت در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک، برای پیگیری و تسهیل فرآیند رفع مغایرت تراکنش های ناموفق، اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی ویژه ای به نام"سیام" کرده است.
مشتری گرامی همه مغایرت های احتمالی در تراکنش های الکترونیک حداکثر طی مدت ۴۸ ساعت به صورت گروهی واریز خواهد شد. چنانچه پس از مدت مذکور وجه مربوط به مغایرت به حساب بازگشت داده نشد، گزارش موضوع را در بانک (به صورت حضوری یا غیرحضوری) به ثبت برسانید.

برای استفاده از امکانات این سامانه، خواهشمند است به نکات زیر توجه کنید:

  - تراکنش‌ها باید از طریق دستگاه‌های خودپرداز، یا پایانه‌های فروش نصب شده در شعب بانک ملت، یا محیط اینترنت انجام شده باشد.

  - دارندگان کارت‌های بانک ملت که برای انتقال وجوه به سایر بانک‌ها از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های دیگر استفاده کرده باشند، نیز می توانند مغایرت احتمالی تراکنش‌های ناموفق را از راه این سامانه پیگیری‌کنند.

  - از وقوع تراکنش ناموفق باید حداقل ۲۴ ساعت گذشته باشد؛

  - دارندگان کارت‌های بانک سپه باید شماره ۱۹ رقمی کارت خود را (که با عدد ۵۸۹۲۱۰ شروع می شود) در سامانه ثبت کنند؛

  - با عنایت به ارسال پیام کوتاه برای مشتریان، به هنگام ثبت اطلاعات در ثبت شماره تلفن همراه خود، بسیار دقت کنید. درغیر این صورت بدیهی است که مسئولیت هرگونه سوء استفاده احتمالی از اطلاعات، حساب به عهده شخص مشتری است؛

  - برای پیگیری مغایرت‌ها به جز سامانه اینترنتی ویژه بانک ملت (سیام) می‌توانید به هریک از شعبه‌های این بانک نیز مراجعه فرمایید.

  - شماره پیگیری تراکنش ناموفق را به‌طور کامل (مثال: ۶۷/۱۲۳۴۵)  در سامانه ثبت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز