خبرگزاری کار ایران

تسهیلات پرداختی بانک ملت در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۳۰۳

بانک‌های کشور همیشه در تلاش برای خدمت به دولت، تولید و اشتغال بوده‌اند؛ چنانچه بیش از ۸۰ درصد تامین مالی کشور از سوی نظام بانکی صورت می‌گیرد. در میان بانک‌ها نیز بانک ملت با اعطای بیشترین میزان تسهیلات، رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا، بانک ملت، در راستای سیاست‌های مسئولیت اجتماعی خود با اعطای تسهیلات خرد، اقداماتی به شرح ذیل انجام داده است:

اعطای تسهیلات مسکن به اقشار خاص

اعطای تسهیلات مسکن روستایی: مجوز پرداخت بالغ بر ۳۲۰۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۶۰۱.۶۰۰ میلیون ریال(در حال حاضر) به استانها ابلاغ شده و در حال پرداخت است که مدت بازپرداخت تسهیلات ۱۵ سال است.

مسکن اعضای هیئت علمی:

اعطای تسهیلات مسکن به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با سقف فردی ۱۰۰۰ میلیون ریال به استان‌ها ابلاغ شده که مدت بازپرداخت تسهیلات ۲۰ سال است.

اعطای تسهیلات مسکن اقشار خاص(خانواده معزز شهدا):

مجوز پرداخت بالغ بر ۳۰۰۰ فقره تسهیلات مسکن اقشار خاص به استان‌ها ابلاغ و در حال پرداخت است که مدت بازپرداخت تسهیلات ۲۰ سال است.

مسکن نخبگان:

از ابتدای سال ۹۳ تاکنون مجوز پرداخت تعداد ۵۰۰ فقره تسهیلات مسکن نخبگان با سقف فردی یک میلیارد ریال به استان‌ها ابلاغ شده که تاکنون ۴۰۶ نفر به مدیریت‌های شعب این بانک معرفی شده‌اند. در مرحله قبل نیز(سال ۹۲) به تعداد  ۸۰۰  نفر با سقف انفرادی  ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است . مدت بازپرداخت تسهیلات یاد شده ۲۰ ساله است.

اعطای تسهیلات به سازی و نوسازی بافت فرسوده شهری

بانک ملت تاکنون در پرداخت بالغ بر۲۰ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری مشارکت داشته و سال ۹۵ نیز سهمیه پرداخت تسهیلات نوسازی ۵۰۰۰ واحد مسکونی و تسهیلات جعاله ودیعه مسکن مرتبط با موضوع مزبور نیز به میزان ۱.۰۰۰ فقره ابلاغ شده است.

تسهیلات  قرض الحسنه

قرض‌الحسنه ازدواج:

در راستای همراهی با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و تسهیل شرایط ازدواج جوانان، بانک ملت اقدام به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج براساس معرفی متقاضیان از ریق سایت ازدواج بانک مرکزی کرده است. سال‌های اخیر علی‌رغم کاهش منابع قرض‌الحسنه، بانک ملت در راستای تصمیمات دولت محترم و بانک مرکزی و کاهش متقاضیان در صف، نسبت به برنامه‌ریزی جهت پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج اقدام کرد که در مجموع و تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ تعداد ۱.۴۴۱.۳۲۰ فقره تسهیلات به ثبت‌نام شدگان در سامانه‌ی قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی اعطا شده است.

انواع قرض‌الحسنه برای مساعدت در امور حمایتی:

آزادسازی زندانیان نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغال‌زایی معرفی‌شدگان کمیته امداد ۲.۱۰۰ میلیارد ریال، اشتغال‌زایی معرفی شدگان بهزیستی ۷۰۰ میلیارد ریال، کمک به بیماران هموفیلی ۴ میلیارد ریال، تعمیر واحداث حمام روستایی ۵۰ میلیارد ریال و مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ۲۰۰ میلیارد ریال اعمال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز