خبرگزاری کار ایران

در بازدید رئیس پژوهشکده پولی و بانکی از خانه توسعه گلباف عنوان شد:

بانک قرض الحسنه رسالت با تسهیلات ارزان قیمت، خانواده ها را توانمند می کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۹۱

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از خانه توسعه گلباف و هسته های کار و زندگی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، علی دیواندری در حاشیه این بازدید گفت: بانک قرض الحسنه رسالت با تسهیلات ارزان قیمت، خانواده ها را توانمند می کند .

وی در سفری یک روزه به استان کرمان در جمع مدیران بانک قرض الحسنه رسالت افزود: فعالیت های این بانک در مسیر اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی اهمیت بسزایی دارد و نشان می دهد که نهادهای اقتصادی و بانکی برای ایجاد اشتغال ظرفیت بالایی دارند.

دیواندری با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه رسالت پا را از موضوع بانکداری فراتر نهاده و در مسیر اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گام بر می دارد، افزود: همچنین این بانک به خوبی به مسئولیت های اجتماعی جامه عمل پوشانده و توانمندسازی خانواده ها را در اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه در این فعالیت های اقتصادی منابع به درستی مدیریت می شوند، اظهارداشت: اشتغالی که در این منطقه ایجاد شده ویژگی های مثبت بسیاری از جمله مدیریت زنجیره ارزش دارد. بازار متمرکزی در این مدل هست که هم تولید می کند و هم بازاریابی و فروش محصول در آن پیش بینی شده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی  گفت: این مدل در شهرهای کوچک و روستاها بسیار جوابگو است و باعث می شود که از مهاجرت  جلوگیری شود. خانواده ها در محیطی که به صورت طبیعی زندگی می کردند، هم زندگیشان را حفظ می کنند و هم می تواننددر کنار آن کار و فعالیت اقتصادی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت های همچون دوزندگی، خیاطی و دامداری و... که در خانه توسعه گلباف راه اندازی شده است، افزود:  این فعالیت ها می تواند در مقیاس خانواده و باتسهیلات خردی که بانک قرض الحسنه رسالت ارائه می دهد، به خوبی انجام می گیرد.

دیواندری الگوی بانک قرض الحسنه رسالت در ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی را الگویی خوب و اثر بخش برشمرد و اظهارداشت: این الگو قابل توسعه است و به عنوان یک الگو باید ابعاد آن تبیین و در کشور از آن استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز