خبرگزاری کار ایران

ترویج فرهنگ خیر جمعی با بانک ملی ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۸۶۹

بانک ملی ایران در راستای ترویج فرهنگ خیر جمعی این فرصت را فراهم کرده تا خیرین با استفاده از سامانه های بام، بله و اوراق تسهیلات مسکن در اجر معنوی کمک به نیازمندان سهیم شوند.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی بانک ملی ایران، قطعا بزرگ ترین نمایش خیر جمعی، رشادت و از خودگذشتی مردان و زنان این مرز و بوم با دفاع جهادگونه از کشور وکیان مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوادث گوناگون پس از انقلاب اسلامی است. پس از آن نیز رویدادها و حوادث اجتماعی و طبیعی همچون کمک به نیازمندان در جشن عاطفه ها، نیکوکاری، سیل، زلزله و.. نمادی از وجود روح خیرخواهی در جامعه ایرانی است.

بانک ملی ایران نیز در راستای همراهی و توسعه فرهنگ خیر جمعی، از دیرباز رابط میان خیرین و نیازمندان بوده است. البته روش های ایجاد و توسعه این ارتباط به مرور زمان به روز شده است.

یکی از این روش ها پیام رسان «بله» است که کاربران می توانند کاملا با انتخاب خود و در کمترین زمان نیت خیرخواهانه شان را عملیاتی کنند.

در این پیام رسان یک بازو (ربات) طراحی شده که در آن کاربر می تواند به سادگی و فقط با چند کلیک، مقصد کار خیر خود را مشخص و وجه آن را به صورت آنلاین واریز کند.

کاربر ابتدا مقصد مورد نظر برای واریز وجه شامل پرداخت صدقه، اکرام ایتام در طرح محسنین، جشن رمضان، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، نذر، قربانی، اطعام و افطاری به نیازمندان، کمک به معیشت نیازمندان، کمک به جهیزیه و ازدواج نیازمندان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، کمک به اشتغال نیازمندان یا کمک به تحصیل نیازمندان را انتخاب می کند.

بازو سپس از کاربر می خواهد استان مورد نظر خود را تعیین کند. در این بخش کاربر می تواند یک استان به منظور صرف مبلغ واریزی را مشخص کرده و یا این موضوع را به سامانه واگذار کند. در ادامه این امکان وجود دارد که ترتیب زمانی واریز وجه به صورت فقط یک بار، روزانه، هفتگی یا ماهانه انتخاب شود.

مرحله نهایی نیز تعیین مبلغ است. پس از اتمام این مراحل، یک پیام پرداخت وجه برای کاربر ارسال می شود که با کلیک بر روی آن، امکان برداشت وجه از حساب تعریف شده در پیام رسان «بله» وجود خواهد داشت.

روش دیگر سامانه «بام» است که با آن خیرین می توانند محل هزینه کرد مبالغ پرداختی را خودشان تعیین کنند.

در روش های سنتی پرداخت صدقات یا مبالغی که به منظور مصرف در امور خیریه در نظر گرفته شده است، خیرین مبلغ مد نظر را به صندوق یا مراکز مشخص ارائه کرده و محل مصرف آن را به نهاد مربوطه واگذار می کنند. با این حال سامانه «بام» که خدمات متنوع مالی از جمله «نیکوکاری» در آن قابل انجام است، امکان تازه ای برای مشتریان بانک ملی ایران فراهم کرده است.

در این روش، کاربر «بام» با استفاده از منوی «نیکوکاری» می تواند از میان 18 سازمان، یکی را برای واریز وجه در نظر بگیرد. از سوی دیگر، برخی سازمان ها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) این امکان را فراهم کرده اند که خیرین حتی محل دقیق مصرف مبلغ به همراه استان مورد نظرشان را نیز انتخاب کنند.

این روش منحصر به فرد در سامانه «بام» قابل دسترسی بوده و مورد استقبال مشتریان نیز قرار گرفته است.

استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، روش دیگر برای خیرین با توجه به نیاز جوانان به خرید خانه است.

در این روش بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده که مشتریان با مشارکت در طرح ویژه مسکن، از تسهیلات خرید یا ساخت خانه استفاده کنند. این طرح بستر مناسبی برای بهره مندی خیرین از خدمات بانک است.

خیرین می توانند با مشارکت در طرح ویژه مسکن، افتتاح سپرده کرده و از سود 10 درصدی آن استفاده کنند، اما پس از مدتی، اوراق حق تقدمی را که به حساب آنها تعلق گرفته به منظور حمایت از نیازمندان به کار بگیرند.

این اوراق می تواند توسط خیرین در اختیار افراد نیازمند به تسهیلات مسکن قرار بگیرد و یا بانک ملی ایران آن را در اختیار نهادهای مرتبط قرار دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز