خبرگزاری کار ایران

حامد سلطانی نژاد:

تولیدکنندگان در بورس کالا پاداش کیفیت می‌گیرند/ آماده پذیرش کالاهای با دوام هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۶۹۵

حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل بورس کالای ایران به میزان عرضه گندم در رینگ معاملاتی بورس کالا اشاره کرد و گفت: سال گذشته بالغ بر دو میلیون تن گندم در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که ۵۰۰ هزار تن از آن به واسطه رینگ صادراتی بورس کالا به بازار جهانی صادر شد بنابراین می توان گفت گندم در بورس کالا فرصت خوبی را برای مبادلات پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، حامد سلطانی نژاد بیان کرد: در حال حاضر تصمیم وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر میزان عرضه گندم در بورس کالا طی سال جاری به ما ابلاغ نشده اما همچنان محصول گندم را در بازار داخلی خواهیم داشت و به نظر می رسد که امسال هم درصد قابل توجهی از گندم تولید داخلی کشور در بورس کالا مورد معامله قرار بگیرد و نیز بخش اضافی آن به بازارهای جهانی صادر شود.

سلطانی نژاد درباره راه اندازی بورس گل و بورس میوه که طی چند وقت گذشته از سوی معاون وزیر کشاورزی مطرح شده بود، گفت: بورس کالا آماده پذیرش کالاهای بادوام و پربازیگر است و هر کالایی با حجم معاملات بالا می تواند در بورس عرضه شود.

او با بیان اینکه کالاهای با ارزش معاملات بالا می توانند در بورس مورد پذیرش قرار گیرند، افزود: پذیرش کالا در بورس کالا وابسته به برخی از معیارهاست، هیات پذیرش قادر به تصمیم گیری در زمینه پذیرش محصول در بورس کالا است که در صورت عدم پذیرش در بورس کالا، آن محصول می تواند در بازار فرعی بورس کالا مورد معامله قرار گیرد.

مدیر عامل بورس کالای ایران به نقش بورس کالا در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: کالای ایرانی باید کالایی با کیفیت باشد تا رضایت مصرف کننده را جلب و مورد حمایت واقع شود پس چه بهتر که این حمایت، حمایت قیمتی و بر مبنای ارزش باشد، در صورتی که کالاها در بستر عرضه و تقاضا مورد معامله قرار گیرد پاداش کیفیت بالا، ارزش بیشتر آن محصول خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه «قیمت» معیار خوبی برای تولید کالاهای با کیفیت است، گفت: برای تفکیک کالای باکیفیت از کالای بی کیفیت باید پول بیشتری بابت کالای با کیفیت پرداخت شود، اما در صورت قیمت گذاری کالاها و بی توجهی به رقابت، حمایت از کالای ایرانی صورت نمی گیرد و تمام تولیدکنندگان بدون تفکر در زمینه بهبود کیفیت کالا در سطح مشخصی اقدام به تولید کالا خواهند کرد.

سلطانی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کالاهای با کیفیت در عرصه رقابت، قیمت واقعی خود را پیدا خواهند کرد بنابرابن یکی از جنبه های تحقق حمایت از کالای ایرانی در بورس کالا صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز