خبرگزاری کار ایران

بیمه شخص ثالث/ چیزهایی هست که نمی دانید!

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۵۷۶

این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید: آن چیزی که نمی دانید، روزی به شما آسیب می زند!

به گزارش ایلنا از سایت ازکیـ (azki.com)، از آن جایی که بیمه شخص ثالث بیمه‌ای ضروری و اجباری است، و به خاطر آمار بالای تعداد ماشین‌ها ، نسبت به بیمه‌های دیگر بیشتر شناخته شده و خریداری می‌شود.  اما این موضوع به این معنی نیست که ما همه چیز را در مورد بیمه شخص ثالث می‌دانیم. همیشه نکاتی وجود دارد که ممکن است از آن غافل شویم. نکاتی که می‌تواند به نفع یا ضرر ما باشد.

11 نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث:

1- ارزان ترین بیمه لزوماً بهترین بیمه نیست. اگر بیمه نامه همه موارد مورد نیاز را پوشش ندهد در صورت حادثه شما دچار گرفتاری های بزرگی می‌شوید.

پس ارزان بودن یک بیمه نباید تنها ملاک شما برای انتخاب آن باشد.

2- شما می‌توانید تخفیف بیمه شخص ثالثی که مربوط به خودروی قبلی‌تان بوده، به خودروی جدیدتان انتقال دهید. هم چنین می توانید تخفیف بیمه شخص ثالث خود را به خودروی همسر، فرزندان یا والدین خود منتقل کنید.

3- دقیقه 90 نباشید! بیمه نامه شخص ثالث خود را به موقع تمدید کنید. چون در صورت تاخیر به ازای هر روز، جریمه‌های سنگینی به شما تعلق می‌گیرد.

4- بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث، نرخ حق بیمه برای کسانی که نمره منفی بالایی دارند و رانندگان پرخطر محسوب می‌شوند، بیشتر از کسانی است که سابقه تخلف و نمره منفی کمی دارند. پس سعی کنید راننده خوبی باشید!

5- حق بیمه شخص ثالث بر اساس دیه کامل یک انسان در ماه حرام تعیین می‌شود. این مبلغ ابتدای هر سال اعلام می‌شود و مبلغ بیمه شخص ثالث مطابق با آن تغییر می کند. در سال‌های گذشته افراد باید با خرید الحاقیه مابه‌تفاوت حق بیمه بر اساس دیه سال قبل و سال جدید را پرداخت می‌کردند. اما از سال 96 الحاقیه حذف شده است و سقف تعهدات بیمه شخص ثالث در صورت افزایش مبلغ دیه، به‌صورت خودکار افزایش می‌یابد.

6- در صورت وقوع حادثه های کوچکی که مبلغ خسارت کمتر از 7 میلیون تومان (طبق قانون سال 96) باشد، برای گرفتن هزینه خسارت نیازی به کروکی و گزارش پلیس نیست؛ به شرط اینکه هر دو طرف حادثه بیمه نامه معتبر داشته باشند.

7- در صورتی که شما از خدمات شرکت بیمه خود راضی نیستید، می توانید در زمان تمدید بیمه نامه، شرکت بیمه خود را تغییر دهید. در ضمن تخفیفات بیمه شما نیز حفظ خواهد شد.

8- در سالهای اخیر بیمه حوادث راننده به بیمه شخص ثالث اضافه شده است. به این شکل که اگر راننده مقصر دچار فوت یا قطع عضو بشود، بیمه باید دیه آن را به بازماندگانش پرداخت کند. اما یک تفاوت بین خسارت پرداختی به اشخاص ثالث و راننده مقصر وجود دارد و آن هم این است که به راننده مقصر، هزینه خدمات پزشکی پرداخت نمی‌شود.

9- اگر بیمه نامه خود را گم کنید و به المثنی نیاز داشته باشید، شرکت بیمه حق ندارد هزینه ای را برای این کار از شما دریافت کند. پس حواستان را جمع کنید!

10- در هر تصادفی حتی اگر بسیار شدید هم باشد، بیمه نامه شما برای وثیقه کافی است و نیازی نیست شب را در زندان بمانید!

11- وزارت بهداشت وظیفه دارد مصدومان حوادث رانندگی را بدون دریافت وجه در بیمارستان ها پذیرش کند. همچنین هر نوع عکسبرداری، عمل جراحی و وسایل داروخانه ای هم باید به صورت رایگان در اختیار مصدومان حادثه قرار بگیرد. همیشه از حقوق خود آگاه باشید و هزینه های اضافی نپردازید.

توجه کنید که علاوه بر مواردی که گفته شد قانون بیمه شخص ثالث ممکن است دائماً در حال تغییر باشد و شما از همه جزئیات این قانون و شرایطش مطلع نشوید. پس لازم است چیزهایی را که در مورد بیمه شخص ثالث نمی‌دانید، از شخص آگاهی بپرسید.

از کی مشاوره می گیرید؟

همانطور که دیدید بیمه شخص ثالث نکات ریز و ظریفی دارد که آگاهی از آنها بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا با حقوق خود آشنا باشید و بتوانید بهترین استفاده را از بیمه شخص ثالث‌تان بکنید. پس باید با چشم باز آن را بخرید.

آیا فکر می‌کنید دانستن همه این موارد سخت و غیر ممکن است؟ آیا فرصت کافی برای پیگیری و کسب اطلاعات از شرایط بیمه شخص ثالث و شرکت های مختلف بیمه را ندارید؟ نگران نباشید. «ازکیـ» کار شما را راحت کرده است.

 «ازکیـ» یک شرکت استارت آپی است که در صنعت بیمه فعالیت می‌کند و به دنبال ایجاد تغییرات مفید به نفع شرکت های بیمه و مردم است. یاشار ژاله دوست، بنیان‌گذار و مدیر عامل «ازکیـ» با بیان این مطلب که بهبود کیفیت محصول یا خدمات و کاهش قیمت آنها، می­تواند موجب تحولات بزرگی در هر صنعتی گردد؛ تاکید کرد این امر همیشه به نفع کاربران و مشتریان خواهد بود.

 مشاوران «ازکیـ» در خدمت شما هستند تا به صورت کاملا رایگان همه آن چیزی را که نیاز دارید در مورد بیمه شخص ثالث بدانید، در اختیار شما قرار بدهند. علاوه بر دریافت مشاوره، می‌توانید با مراجعه به وب سایت azki.com ، پس از وارد کردن مشخصات ماشینتان، لیستی از قیمت بیمه شخص ثالث در شرکت های مختلف بیمه را مشاهده کنید. ما در «ازکیـ» به شما کمک خواهیم کرد تا یکی از شرکت های بیمه را بر اساس قیمت یا کیفیت خدمات انتخاب کنید و با آگاهی بیشتر، بیمه نامه شخص ثالث خود را خریداری کنید.

مرحله آخر دریافت بیمه نامه است. ما بیمه نامه شما را در اسرع وقت و به صورت رایگان به آدرس شما ارسال خواهیم کرد. همه این کارها را به صورت کاملا اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و تلف کردن وقت و هزینه‌تان، می‌توانید با «ازکیـ» انجام دهید.

اگر شما صاحب خودرویی هستید، بر اساس قانون چاره ای جز خرید بیمه شخص ثالث ندارید. پس چه بهتر که آن را آگاهانه بخرید و درست از آن استفاده کنید. 

اگر نیازی به مشاوره در زمینه بیمه شخص ثالث دارید همین الان با شماره 86046167  021تماس بگیرید و سوالات خود را از ما بپرسید. و یا برای خرید بیمه خود به وب سایت «ازکیـ» مراجعه کنید.

احتمالا حالا بهتر می دانید «ازکیـ» مشاوره بگیرید و «ازکیـ» بیمه شخص ثالث بخرید. اینطور نیست؟

منبع: سایت مقایسه و خرید آنلاین بیمه «ازکـیـ» (www.azki.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز