خبرگزاری کار ایران

پرداخت تسهیلات هدفمند، مهمترین شاخص ارتقاء سودآوری

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۵۲

نشست تخصصی سودآوری و کاهش هزینه های عملیاتی با حضور معاون مالی بانک مهر اقتصاد در استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کرمان، محسن داود آبادی – معاون مالی بانک - در این نشست با اشاره به برنامه های ارتقاء سود آوری گفت: برای دست یابی به بهره وری بیشتر در مقایسه با سنوات گذشته، باید مطابق دستور العمل این طرح، در وهله نخست نسبت به کاهش مطالبات معوق بانک اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: بنگاههای اقتصادی بزرگ دنیا تا زمانی می توانند به حرکت، تولید و فروش بیشتر ادامه دهند که سطح مطالبات و وصولی های معوق آنها به حداقل ممکن برسد و بتوانند دریافتی فروش را مجدد به چرخه تولید وارد کنند و بانک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

داود آبادی با اشاره به گام دوم این طرح ادامه داد: هر چند که پرداخت تسهیلات هدفمند در ماههای پایانی مهمترین شاخص ارتقاء سودآوری است؛ لیکن باید پیش از آن برای اعتبار سنجی اهمیت ویژه ای قائل شد و بدانیم تسهیلات معوق معلول اعتبار سنجی غیرِ اصولی است.

معاون مالی بانک اضافه کرد: سودآوری در سیستم بانکی انحصاراٌ به درآمد های ناشی از پرداخت تسهیلات تلقی نمی شود، بلکه یک بانک می تواند با ارائه خدمات نوین الکترونیکی یا درآمد ناشی از سایر مبادلات پولی و مالی نسبت به ارتقاء سود خود اهتمام ورزد.

وی اظهار داشت: فروش املاک تملیکی و مازاد بانک بدان جهت از اهمیت خاصی برخوردار است که می توان با فروش این املاک و اضافه شدن مبالغ آنها به چرخه پرداخت تسهیلات نسبت به افزایش سهم استان از سود مورد انتظار اقدام نمود.

داود آبادی تسلط بر دستور العمل ها، طرح ها، خدمات، چگونگی پرداخت تسهیلات، تشویق مشتریان بر استفاده از خدمات الکترونیکی و همیاری در فروش املاک مازاد بانک را از اولیت های کاری همه کارکنان دانست و گفت:  همکاران با همدلی، پشتکار و روحیه جهادی می توانند در نیل به اهداف و سیاست ها سهیم باشند چرا که در هیچ حوزه ای از ابعاد طرح سود آوری بدون مشارکت جمعی نمی توان به موفقیت نائل آمد.

در ادامه علی جعفری –رئیس اداره امور شعب استان کرمان- ضمن بیان گزارش کوتاهی از عملکرد استان، گفت: با مقایسه آماری سال 95 نسبت به ماه های اخیر سال 96 و با تلاش و پشتکار همه همکاران در صددیم تا کارنامه قابل قبول و در خور تحسینی برای سال 96 ارائه دهیم.

گفتنی است معاون مالی بانک در این سفر از تمامی شعب شهر کرمان بازدید کرد و ضمن ملاقات با همکاران از نزدیک با مسائل و مشکلات آن ها در حوزه مربوطه آشنا شد و توضیحات لازم را ارائه نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز