خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اطلاع رسانی قرارگاه پدافند سایبری:

اقتصاد کشور صفر و یکی شده است/ پدافند سایبری مرزبان اقتصاد ایران است

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۶۳

مقصودی گفت: امروز اقتصاد کشور ماهیت صفر و یکی و دیجیتال پیدا کرده است و پول ما ارزش مجازی دارد، در این شرایط ضرورت دارد تا نگاه پدافند سایبری به زیرساخت های اقتصادی تقویت شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا مقصودی دبیر پنجمین همایش ملی پدافند سایبری با اشاره به اینکه در دنیای جدید رشد و توسعه فناوری ها سبب شده است ماهیت تهدیدات نیز وجه تازه ای به خود بگیرند، گفت: امروز تهدیدات سخت جای خود را به تهدیدات نوین داده اند و حتی ماهیت تهدیدات سخت نیز در حال دگرگونی هستند.

وی با اشاره به اینکه سایبر یکی از حوزه های نوبنیان است که در کنار تمامی فرصت هایی که در زمینه رشد و توسعه جوامع ایجاد کرده چالش های بنیادینی نیز در پیش روی کشورها قرار داده است، افزود: امروز عمده تهدیداتی که پدافند غیرعامل بر روی آن متمرکز است به واسطه پیشرفت فناری تبدیل به تهدیدات مجازی شده است.

معاون فرهنگی و اطلاع رسانی قرارگاه پدافند سایبری سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه همایش ملی پدافند سایبری در تلاش است تا ضمن بررسی آخرین تحولات در زمینه پدافند سایبری در سطح جهانی، نقاط قوت و ضعف پدافند سایبری در کشور را نیز مورد مداقه قرار دهد، گفت: این همایش با حضور چهره های برجسته علمی و اجرایی تبدیل به کانونی برای تولید محتوای بومی در زمینه پدافند سایبری خواهد شد.  

مقصودی با اشاره به اینکه این همایش به طور کلی دو مخاطب عام و تخصصی دارد، ادامه داد:  در حوزه مخاطب عام تلاش شده است تا ذهن افکار عمومی جامعه نسبت به پدیده پدافند سایبری روشن شود چراکه امروزه عملا بخش عمده ای از زندگی مردم عادی آمیخته با فناوری اطلاعات است و اگر مردم سواد رسانه ای لازم برای استفاده از فناوری های سایبربنیان را نداشته باشند می توانند هم خود و هم امنیت عمومی جامعه را در معرض تهدید قرار دهند.

وی ادامه داد: در بخش مخاطب تخصصی نیز فعالان عرصه پدافند سایبری اعم از کنش گران، شرکت های فعال در صنعت پدافند سایبری و ... مورد توجه بوده اند و از سوی دیگر  تلاش شده است تا با دعوت از چهره های علمی برجسته آخرین تحولات علمی و مبنایی در زمینه دانش پدافند سایبری مورد بررسی قرار گیرد.

مقصودی با بیان اینکه اگر ادعا کنیم دانش پدافند سایبری امروز از جمله دانش های پیشرو در عرصه جهانی است اغراق نکرده ایم، یادآور شد: خوشبختانه در کشور ما نیز به مدد حضور نخبگان جوان و متعهد شاهد پیشرفت های چشم گیری در زمینه تولید دانش بومی در این عرصه هستیم که سبب شده است حتی ایران اسلامی در برخی بخش ها از رقبای مطرح جهانی نیز پیش باشد.

گفتنی است «پنجمین همایش ملی پدافند سایبری» با هدف ارتقای سطح امنیت و آشنایی با توانمندیهای شرکت های داخلی در این حوزه با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی و شهرداری های کشور 10 دی ماه سال جاری در پژوهشگاه نیرو (تهران، شهرک قدس، انتهای بلوار شهید دادمان)  برگزار می شود.

محورهای  پنجمین همایش ملی پدافند سایبری آینده پژوهی و رویکردهای آتی فضای سایبری، صنعت بومی سایبری، نقش پدافند سایبری در زیر ساخت های کشور و حقوق دفاع سایبری در عرصه بین الملل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز