خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد اخذ مالیات از سپرده‌های بالای یک‌ میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۳۶۸

یک کارشناس پولی و بانکی از پیشنهاد اخذ مالیات از سپرده‌های بالای یک‌میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایلنا، صمد عزیزنژاد کارشناس پولی و بانکی از اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی دفاع کرد، اما گفت: مردم نگران نباشند صحبت‌های ما فعلاً در حد کارشناسی است و تا این موضوع بخواهد عملی شود و دولت و مجلس آن را تصویب کنند و به‌صورت قانون درآید زمان می‌برد و فعلاً در این باره تصمیمی گرفته نشده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: قطعاً سود سپرده از مبالغ بالا مثلاً یک میلیارد و دو میلیارد و ده میلیارد اخذ خواهد شد و مبلغ یکی دو درصد مالیات مبلغی نیست که سپرده گذاران را نگران کند و آنها باید به کشور و دولت کمک کنند.

عزیزنژاد با اشاره به اخذ مالیات از سود سپرده‌ها در دیگر کشورها گفت: اخذ مالیات ابزار سیاست‌گذاری است و مبارزه با پولشویی، مشخص شدن دخل و خرج مردم و ... از فواید اخذ مالیات از سود سپرده‌هاست.

کارشناس بانکی و پولی گفت: دولت و مجلس و آنها که تصمیم می‌گیرند باید جامعه هدف مالیات‌ها از جمله مالیات بر سود سپرده را دقیق و روشن مشخص کنند و راه‌های فرار مالیاتی را پیش‌بینی کنند و ببندند.

عزیزنژاد افزود: باید اخذ مالیات از سود سپرده‌ها در بسته جامع مالیاتی دیده شود و نباید جزیره‌ای عمل شود.­

احمد زمانی، معاون سازمان امور مالیاتی نیز ضمن اعلام موافقت با اخذ مالیات از سود سپرده‌ها گفت: ساختار نظام مالیاتی ما پرمعافیت است و این ساختار، کشور و نظام مالیاتی ما را اذیت می‌کند.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: واقعیت این است که آثار منفی این‌همه معافیت مالیاتی برای کشور و نظام مالیاتی بسیار بیشتر از آثار مثبت آن است.

زمانی با بیان این‌که "ما با تغییر نام بهره بانکی به سود بانکی آن را به‌نوعی تقدیس کردیم" افزود: سود سپرده در مجموع درآمد است و هر درآمدی مشمول مالیات می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: قطعاً هدفمندسازی و اصلاح نظام معافیت‌های مالیاتی مد نظر سازمان امور مالیاتی است و لازم است در قالب اصلاح نظام معافیت‌های مالیاتی، سود سپرده‌های بانکی مشمول مالیات شود، البته با ملاحظاتی که فرق بین فقرا و اقشار مرفه در آن دیده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز