خبرگزاری کار ایران

در ۱۰۰ روزه اول دولت دوازدهم تحقق یافت:

جذب ۲ میلیاردلار سرمایه گذاری خارجی برای صنایع متوسط و کوچک

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۵۲۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت از جذب ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای صنایع متوسط و کوچک در ۱۰۰ روزه اول دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت (پاد)، محمد شریعتمداری اظهار داشت: برای رسیدن به رشد متوسط هشت درصدی با در نظر گرفتن سهمی که برای صنعت و معدن در قانون برنامه پیش بینی شده است، نیازمند جذب سالیانه حداقل ٥٤ میلیارد دلار منابع خارجی هستیم.

وی افزود: بر اساس آمار های بین المللی منتشره رشد جذب منابع خارجی در سال ٢٠١٦ به میزانی نزدیک به ٦٤ درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اما همچنان برای دسترسی به اهداف برنامه نیاز به جهش های فوق العاده است که فضای داخلی و بین المللی برای تحقق آن باید فراهم شود.

شریعتمداری گفت: در صد روز اول دولت دوازدهم حوزه جذب منابع خارجی وزارت صنعت، معدن وتجارت موفق به جذب حدود دو میلیارد دلار برای  ۳۷ پروژه کشور در حوزه صنایع متوسط و کوچک شده است.

به گفته وی، این میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده علاوه بر جذب منابع خارجی شرکت های بزرگ فولاد، مس، خودروسازی ها و نظایر آنها است.

این وزیر دولت دوازدهم افزود: این آمار نشان می دهد که در فضای پسابرجام علیرغم همه فشارهای امریکا علاقمندی به سرمایه گذاری در ایران با اقبال کشورهای مختلف سرمایه گذار مواجه است.

شریعتمداری در ادامه توضیح داد: کافی است تا  مقررات و قواعد جذب منابع خارجی را روان، آسان و در محدوده زمانی اندکی انجام دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز