خبرگزاری کار ایران

دو شرکت دولتی به فروش رفت

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۵۲

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی از فروش سهام دو شرکت دولتی در مزایده دیروز خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سیدجعفر سبحانی با بیان اینکه سهام دولت در چهار شرکت به همراه یک جایگاه سوخت از بخش خصوصی به مزایده گذاشته شد به ایرنا گفت: سهام جایگاه سوخت به رقم 35 درصد بیشتر از قیمت پایه و حدود 3 میلیارد تومان به فروش رفت و برای دو شرکت کشت و صنعت مغان و شرکت حمایتی خدمات کشاورزی به دلیل بالا بودن قیمت، پاکتی برای خرید به سازمان خصوصی سازی واصل نشد.

وی افزود: سهام شرکت فرآوری مواد پروتئینی استان کردستان که شرکت پشتیبان امور دام کشور حدود 67 درصد سهام آن را در اختیار داشت، امروز عرضه و به بخش خصوصی واقعی واگذار شد. خریدار این شرکت 10 درصد از مبلغ را که حدود 10 میلیارد و 400 میلیون تومان است را باید به صورت نقدی پرداخت کند و بقیه در اقساط هفت ساله تسویه می‌شود.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی از شرکت قند دزفول به عنوان چهارمین شرکت دولتی دیروز نام برد و گفت: قیمت پایه آن 10 میلیارد و 800 میلیون تومان برای 31 درصد سهام دولتی آن بود که در نهایت خریدار با رقم 11 میلیارد تومان آن را خرید.

سبحانی درباره علت فروش نرفتن شرکت کشت و صنعت مغان و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: از آنجا که برای شرکت در مزایده خریداران باید 3 درصد حصه نقدی را به صورت نقد سپرده گذاری کند، تامین مالی آن برای بخش خصوصی واقعی مشکل است زیرا برای نمونه شرکت کشت و صنعت مغان 2.5 هزار میلیارد تومان قیمت پایه دارد که 3 درصد آن حدود 75 میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: البته فروش نرفتن شرکت مغان قابل پیش‌بینی بود زیرا که علاوه بر بالا بودن قیمت، برای نخستین بار بود که به مزایده گذاشته می شد و بسیاری از شرکت ها پس از چند بار مزایده به فروش می روند.

وی در پایان پیش‌بینی کرد در مزایده‌های بعدی برای این دو شرکتی که متقاضی نداشتند، خریدار مناسب با پیشنهاد قیمت فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز