خبرگزاری کار ایران

تشریح خدمات بانک قرض الحسنه رسالت؛

حسین زاده: بانک رسالت سود محور نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۳۷۸

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در نشستی صمیمانه با مسئولان و مدیران دفاتر شوراهای حل اختلاف تهران دیدار و درباره همکاری های دو جانبه گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، حسین زاده در این نشست با تشریح ویژگی های بانک قرض الحسنه رسالت گفت: تمام تلاش ما این بوده که عملیات بانکی با شرع مقدس مطابقت داشته باشد ضمن اینکه تسهیلات ارزان و آسان به دست مردم برسد، هرچند هنوز صد در درصد این اهداف محقق نشده است .

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت این بانک را بانکی اجتماعی توصیف کرد که سود محور نیست و تاکید کرد هویت بانک قرض الحسنه رسالت بر سه محور شرعی ، ارزان و آسان استوار است. همچنین بانک قرض الحسنه رسالت علاوه بر اجتماعی بودن، بانکی خرد محسوب می شود .به این معنا که اقشار متوسط جامعه مبنای سپرده ها و پرداخت تسهیلات هستند تا بتوانند با دریافت تسهیلات تغییری در زندگی و کسب وکار خود ایجاد کنند .

وی با اشاره به اینکه فقط دو بانک قرض الحسنه رسالت و مهر ایران هستند که صرفا تسهیلات قرض الحسنه پرداخت میکنند افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران بانکی دولتی و مورد حمایت دولت است اما بانک قرض الحسنه رسالت نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی در کشور به شمار می رود که بار فعالیت در این زمینه را به دوش می کشد.

حسین زاده در این نشست همچنین به بیان توضیحاتی در باره نحوه شکل گیری کانون ها ، عملکرد بازار اعضاء و مرکز اعتبار سنجی مرآت پرداخت.

سعیدنیا مدیر گروه عدالت بانکداری اجتماعی هم در این نشست با اشاره به تلاش و فعالیت ارزنده کانون های شوراهای حل اختلاف به منظور ارتقاء وضعیت، از تعدادی از مجتمع ها ی شورا مانند مجتمع شماره 19 - 21 - 33 –(13و12) که بهترین عملکرد را در این زمینه داشته اند،تقدیر کرد.

در این جلسه دریانی ریاست کل شوراهای حل اختلاف استان تهران و معاون دادگستری استان تهران، نیز ضمن خیر مقدم به مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت به ارائه گزارشی از وضع تکالیف قانونی همچنین همکاری خوب بین شوراهای حل اختلاف استان تهران با بانک پرداخت. در پایان این نشست که با استقبال شوراهای حل اختلاف و اعضای آنها از تشکیل کانون و افتتاح حساب همراه بود کلیپ مربوط به اقتصاد مقاومتی و نقش بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصاد مقاومتی در شهرستان گلباف استان کرمان به نمایش درآمد .

معاون پشتیبانی مرکز امور شوراهای کشور ، معاون مالی اداری شورا های حل اختلاف استان تهران و حیدری معاون مالی و اداری دادگستری استان تهران نیز در این نشست حضور داشتند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز