خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی:

اصلاح فرآیند خصوصی‌سازی، از برنامه‌های مهم خاندوزی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۰۴۸

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد دولت سیزدهم، می‌تواند در صورت تحقق زمینه برخی از اصلاحات اقتصادی را فراهم کند، افزود: «ازجمله این برنامه‌ها، می‌توان به لایحه اصلاحی اجرای اصل ۴۴ اشاره کرد. خاندوزی اعلام کرده که در صورت اخذ رأی اعتماد مجلس، ظرف 3 ماه آینده این لایحه را به دولت تقدیم می‌کند. اصلاح فرآیند خصوصی‌سازی در ایران، بسیار ضروری و بخش مهم برنامه خاندوزی است».

به گزارش ایلنا، علی سعدوندی توضیح داد: «خصوصی‌سازی، چه از طریق مذاکره، چه از مسیر بورس و چه از طریق مولدسازی دارایی‌های دولت باشد، در هر سه باید دولت این نگاه درآمدی را تغییر بدهد و منابع حاصل از این خصوصی‌سازی صرف تأمین کسری بودجه نشود.

این کارشناس اقتصادی افزود: «این منابع باید به بازسازی دارایی‌های فعلی دولت تخصیص داده شود؛ نه اینکه مانند شمشیر تأمین کسری بودجه بر گردن دستگاه خصوصی‌سازی باشد و به هر قیمتی دارایی‌ها را به فروش برسانند تا بخشی از کسری‌ها را جبران کنند. لذا این برنامه دکتر خاندوزی می‌تواند به بهبود وضع اقتصاد کمک کند.»

او با بیان اینکه وقتی دولت تحت‌فشار بودجه‌ای و درآمدی است، بازار متوجه آن می‌شود، تصریح کرد: «این وضعیت در مذاکره به ضرر دولت تمام خواهد شد. ازاین‌رو، اشاره خاندوزی به اصلاح اجرای اصل 44 بجاست و اصلاح نگاه صرفاً درآمدی به خصوصی‌سازی و بهینه‌سازی روش‌های واگذاری، یکی از برنامه‌های مهم وزیر پیشنهادی اقتصاد است».

سعدوندی شفافیت و مقابله با ریشه‌های شکل‌گیری فساد را از دیگر برنامه‌های مهم وزیر پیشنهادی اقتصاد دانست و گفت: «هنوز مشخص نیست که ایشان چقدر در اجرای شفافیت مصمم هستند و چقدر حاضرند هزینه دهند؛ اما به‌صورت کلی اگر این اتفاق رقم بخورد، مبارک خواهد بود».

این اقتصاددان با اشاره به اینکه خاندوزی مدتی عضو هیئت مقررات زدایی مجلس بوده و از عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه آگاه است، بیان کرد: «این شناخت و آگاهی مسئله مهمی است و می‌توان امید داشت که با حضور ایشان گام‌هایی در مسیر تسهیل کسب‌وکارها برداشته شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز