خبرگزاری کار ایران

طرح "هر روستا یک محصول" سبب کاهش بیکاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۹۸۵

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اجرای طرح هر روستا یک محصول موجب کاهش بیکاری و افزایش تولید در روستاها می شود.

به گزارش ایلنا،‌ نوراله زاده در حاشیه افتتاح پروژه های اشتعالزایی شهرستان بابل  با عنوان اینکه اجرای طرح هر روستا یک محصول موجب کاهش بیکاری و افزایش تولید در روستاها می شود، خاطرنشان کرد: درچهار سال گذشته ۲۲۰ هزارطرح اشتغالزایی با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفتند که تعدادی از این طرح ها بابت تثبیت اشتغال و تعدادی دیگر بابت ایجاد اشتغال جدید است، بنابراین این طرحی که امروز در روستای رمنت بابل مشاهده می کنیم و طرح های مشابه آن سبب تحول در روستاها می شود.

 وی افزود :اجرای این گونه طرح های مهم سبب  درآمدزایی برای خانوارهای روستایی می شود بنابراین باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

 مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: توانمندسازی و افزایش مهارت روستائیان با اجرای این طرح ها عملیاتی می گردد و طرح هر روستا یک محصول، یکی از اقدامات مهم صندوق کارآفرینی امید است.

نوراله زاده یادآور شد : دو طرح افتتاحی شامل طرح گلخانه در روستای اله چال بابل به تعداد ۳۶ فقره و به میزان  ۵۶ میلیارد و ۹۵۰ ریال و  طرح های تولیدی پوشاک و مصنوعات چوبی روستای رمنت بابل به تعداد پرداختی ۱۴ فقره به مبلغ  ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با اشتغال مستقیم  14 و غیر مستقیم ۱۵ نفر است.

وی همچنین در ادامه افتتاحیه طرح ها اظهار کرد : ۴۰۰ شعبه در سراسر کشور برای توسعه روستاها  فعالیت دارند بنابراین برای اشتغالزایی در روستاها تمامی صنوف مجاز به فعالیت هستند.

 مدیر صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد : حوزه های فناوری اطلاعات، فرهنگ و هنر و انتشارات؛ جامعه هدف این صندوق در شهرها هستند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز