خبرگزاری کار ایران

مشتریان مراقب سوء استفاده از نام و نشان بانک رفاه کارگران در فضای مجازی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۲۹۲

بانک رفاه کارگران نسبت به سوء استفاده از نام و نشان تجاری این بانک در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد که مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران ، به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اخیراً تعدادی کانال تلگرامی نسبت به قرار دادن نام و نشان تجاری بانک های کشور از جمله بانک رفاه کارگران در قسمت آرم و نشانه کانال و به عضوگیری با وعده واریز وجه، اقدام کرده اند که این کانال های نامعتبر مشابه در شبکه های اجتماعی، هیچ گونه ارتباط سازمانی با این بانک ندارند و با هدف سوء استفاده از کاربران راه‌اندازی شده اند. شهروندان باید مراقب باشند در دام کلاهبرداران فضای مجازی قرار نگیرند.

بر اساس این گزارش، در سال های اخیر، با رشد روزافزون ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی نظیر کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی، متاثر از عدم رعایت نکات حفاظتی و احتیاطی، افزایش سوء استفاده از غفلت کاربران نظیر کلاهبرداری، باج خواهی و ... را شاهد هستیم.

برخی سود جویان، با درج نام و نشان تجاری نهادهای معتبری همچون بانک ها، موسسه های مالی و سازمان های رسمی در شبکه های اجتماعی همچنین با وعده پرداخت وجه به آن ها در قبال افزودن تعدادی کاربر به کانال ها و گروه های تلگرامی، شیوه نوینی را برای بهره‌جویی از اعتماد افراد پی‌ریزی کرده اند. بدین ترتیب، گروه هایی که تحت عنوان "اد کن پول بگیر" معروف شده اند، برای عضوگیری کاذب، کاربران بسیاری را با وعده پرداخت پول فریب می دهند تا دیگران را به گروه اضافه کنند. وعده ای که غالباً به آن عمل نمی شود.

شایان ذکر است، هم وطنان برای اینکه در دام چنین کلاهبردارانی قرار نگیرند، لازم است نکات احتیاطی و ایمنی لازم را رعایت کنند تا راه بر هرگونه سوء استفاده بسته شود. برخی از نکات ایمنی به این شرح است: 

• با افزایش تعداد کاربران در این قبیل کانال های تلگرامی، ممکن است راهبران آن ها اقدام به فروش کانال مذکور به سایر اشخاص کرده (که این امر نیز ناقض حریم خصوصی تلقی می‌شود)؛ به کاربران توصیه می شود از طریق تنظیمات گوشی تلفن همراه خود مانع این قبیل اقدامات شوند (بخشprivacy and security در (settings)).

• در اغلب موارد، این کانال ها مبلغی به کاربران پرداخت نمی کنند و این صرفاً شگرد تبلیغاتی برای جذب مشارکت بیشتر است و بسیاری از این افراد برای جلب نظر مخاطبان خود رسیدهای جعلی و ساختگی را در کانال های خود قرار می دهند تا همراهی کاربران را به دست آورند.

• در مواردی حتی ممکن است سودجویان به بهانه واریز وجه، اطلاعات کارت بانکی و هویتی افراد را نیز دریافت و از آن سوء استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز