خبرگزاری کار ایران

حداقل سرمایه برای تاسیس موسسات بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۵۳۶

حداقل سرمایه برای تاسیس موسسات بیمه در جلسه 22 اردیبهشت 1400 هئیت وزیران تعیین و از سوی اسحاق جهانگیری ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، هیئت وزیران در جلسه 22 اردیبهشت 1400  به پیشنهاد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تایید وزارت اموراقتصادی و دارایی و به استناد بند 3 ماده واحده قانون تاسیس موسسات بیمه غیردولتی مصوب 1380 حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی را تصویب کرد.

بر اساس این مصوبه حداقل سرمایه پایه موسسات بیمه ایرانی موضوع ماده 36 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری مصوب 1350 برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم غیردولتی مبلغ دو هزار میلیارد(2.000.000.000.000)ریال و حداقل سرمایه برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در رشته بیمه های غیر زندگی 600، بیمه های زندگی و مستمری400 و بیمه های مختلط1000(میلیارد ریال ) تعیین شد.

همچنین حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع فعالیت موسسات بیمه اتکایی مبلغ پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000)ریال مصوب شد.

براساس این مصوبه، موسسات بیمه ای که قبلا تاسیس شده اند و سرمایه آنها کمتر از ارقام مندرج در این تصویب نامه است، موظفند ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، سرمایه خود را با مفاد این تصویب نامه منطبق نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز