خبرگزاری کار ایران

عزم وزیر اقتصاد در بهره گیری از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۷۲۸

ایجاد بسترهای لازم برای توسعه عدالت اجتماعی یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و یکی از مهم‌ترین ابعاد این عدالت نیز عدالت جنسیتی است.

ایلنا، در برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه های توسعه ای و بویژه دولت تدبیر و امید نیز تاکید ویژه ای بر این امر شده است.

تجربه  استفاده از ظرفیت مدیریت زنان در سمت های مدیریتی، تاکنون دستاوردهای بسیاری را برای کشور به دنبال داشته است و نباید عامل جنسیت بیش از شایستگی و توانمندی مورد توجه باشد.

انتصابات اخیر که از زمان تصدی دکتر فرهاد دژپسند در وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت گرفته است ، رویکرد مثبت و جدیدی است که نشان از اهتمام جدی برای استفاده از ظرفیت بانوان توانمند،  دانش آموخته و با تجربه ای است که آمادگی و اراده جدی برای نقش‌آفرینی در سطوح مدیریت کلان اقتصاد کشور را دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با در نظر گرفتن همین رویکرد و در راستای استفاده بهینه از توانمندی و تخصص نیروهای با تجربه در سال جاری طی احکام جداگانه ای، خانم ها الهام شاداب‌فر را به عنوان نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان، یکتا اشرفی را به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران و خانم نرگس نجفی را به سمت عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران منصوب کرده است .

انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی و هیات مدیره بانک ها حاکی از نگاه ویژه ای است که اکنون به توانمندی نیروهای متخصص فارغ از موضوع جنسیت دوخته شده است. حضور موثر بانوان در این سمت ها و آمارهای موجود، نشان دهنده رشد قابل توجه تعداد مدیران زن در بدنه مدیریتی وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه است.  

داشتن این نگاه و بهره مندی از مشارکت جامعه زنان در بخش‌های مختلف کشور ضروری است .  بی تردید برقراری عدالت سازمانی در بهره گیری از توانمندی نیروهای کیفی ونگاه عاری از جنسیت زدگی، رمز

پیشرفت های آتی برای کشور خواهد بود و الگوی پیشرفت در گروی توجه بیشتر به نقش زنان است.

شایسته‌سالاری و نه جنسیت گرایی، رمز پیروزی، توسعه‌ و بهره وری سازمان‌هاست و بی شک انتصاب بانوان شایسته که سوابق درخشان علمی و مدیریتی در کارنامه خود دارند، سبب رشد و بهبود مستمر فرآیندها و افزایش بهره‌وری است.

این موضوعی است که به درستی و با عزم و اراده و اهتمام وزیر اقتصاد در سال جاری انجام شده و نشان

می دهد که امروزه دیگر توانمندسازی زنان و مشارکت آنان در همه زمینه‌ها از جمله در فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت جامعه یکی از پیش نیازهای توسعه پایدار محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز