خبرگزاری کار ایران

نقش آفرینی بانک ملی ایران در اقتصاد مقاومتی و بازار کارآفرینی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۳۵۶

استفاده حداکثری از ظرفیت تامین مالی و اعطای حدود اعتباری به منظور پیاده سازی سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و گسترش ظرفیت تولید در کشور، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده، از اولویت های اصلی بانک ملی ایران است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی  روابط عمومی بانک ملی ایران ، 29 بهمن ماه به نام اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در تقویم ملی به ثبت رسیده و بانک ملی ایران به عنوان پرچمدار نظام بانکی کشور در حمایت از تولیدکنندگان داخلی، همواره تسهیل تعاملات تجاری و حمایت از تولید و تولیدکنندگان برای تکمیل زنجیره تامین را در دستور کار خود داشته است.

بر همین اساس بانک ملی ایران در 10 ماه ابتدای سال جاری یک میلیون و 317 هزار و 836 فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و 257 هزار میلیارد و 412 میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و... تخصیص داده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی این مدت، بالغ بر 74 هزار و 509 فقره به ارزش 55 هزار و 869 میلیارد ریال بوده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، 14 هزار و 171 میلیارد ریال تسهیلات در 33 هزار و 955 فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور در مدت مذکور بالغ بر 302 هزار و 493 میلیارد ریال تسهیلات در 39 هزار و 52 فقره پرداخت کرده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز 145 هزار و 137 فقره تسهیلات به ارزش 171 هزار و 71 میلیارد ریال دریافت کرده اند.

همچنین سهم بخش خدمات نیز از مجموع این تسهیلات یک میلیون و 24 هزار و 864 فقره به ارزش 711 هزار و 145 میلیارد ریال و سهم بخش صادرات نیز 319 فقره به ارزش دو هزار و 663 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز