خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشکده بیمه در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه بیان کرد:

بهره‌وری نیروی‌انسانی عامل ارتقای سوداوری در صنعت بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۳۷۱

مدیران شرکت‌های بیمه با ارتقای بهره‌وری نیروی‌انسانی می‌توانند زمینه‌های ارتقای سوداوری شرکت را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط‌عمومی بیمه کوثر، رییس پژوهشکده بیمه، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد منابع‌انسانی، ضمن بیان مطلب فوق، خاطرنشان کرد: بهره‌وری نیروی‌انسانی در صنعت بیمه با استفاده از چرخه مدیریت بهره‌وری؛ برنامه‌ریزی برای تغییر، اجرای برنامه، نظارت و اصلاح مستمر و پیوسته امکان‌پذیر است.

حمید کردبچه با بیان اینکه برای محاسبه بهره­وری چه در شکل بهره­وری کلی عوامل تولید و چه در شکل بهره­وری جزیی عوامل تولید مانند بهره­وری سرمایه به اطلاعاتی مورد نیاز است که متاسفانه تولید نمی شود و دراختیار نیست، گفت: اطلاعاتی که امروز در شرکت‌ها برای تحلیل عملکرد استفاده می­شود مبتنی بر نماگرهای مالی هستند. اگرچه این اطلاعات بسیار مهم بوده و برای ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند، اما برای محاسبه بهره­وری کفایت نمی­کنند.

وی از انتشار نماگرهای 25شرکت بازار سرمایه در چند سال اخیر در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد:  تولید و انتشار نماگرهای اقتصادی که می­توانند مجموعه اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بهره­وری شرکت‌های بیمه ای را در اختیار قراردهند، در دستور کار همکاران پژوهشکده بیمه قرار گرفته است.

رییس پژوهشکده بیمه افزود: اطلاعات ستانده و ارزش افزوده شرکت‌ها، هزینه‌های واسطه و جریان وجوه مهم‌ترین اطلاعات در این رابطه هستند که با استفاده از آنها محاسبه شاخص­هایی مانند بهره­وری  امکان‌پذیر خواهند بود.

حمید کردبچه در ادامه تصویری از بهره­وری نیروی انسانی شرکت‌های بیمه که بر اساس براوردهای اولیه از نتایج اطلاعات به دست آمده، محاسبه شده بود را ارایه و اظهارکرد: براساس این نتایج بهره­وری نیروی انسانی پایین بوده است که امید است و با ارایه راهکارهای لازم شاهد بهبود بهره‌وری نیروی انسانی در صنعت بیمه باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته است شرکت‌های بیمه با راه‌اندازی چرخه بهره‌وری بسترهای ارتقای بهره‌وری و در نهایت افزایش سوداوری را مهیا کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز