خبرگزاری کار ایران

تامین مالی پروژه انتقال آب خلیج فارس توسط بانک ملی، خدمت ماندگار نظام بانکی به توسعه کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۲۷۸

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد که تامین مالی پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، یکی از ماندگارترین، اثربخش‌ترین و تاریخی ترین اقدامات و خدمات نظام بانکی با راهبری بانک ملی ایران به توسعه کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد رضا حسین زاده که به صورت ویدئو کنفرانسی با کارکنان اداره کل بررسی طرح ها سخن می گفت، با بیان این که نظام اقتصادی کشور ما بانک محور است و بانک ها در همه پروژه های کوچک و بزرگ نقش جدی و تعیین کننده دارند، اظهار کرد: هر سال حجم بسیار زیادی از منابع مالی توسط نظام بانکی به طرح های ایجادی یا توسعه ای تزریق می شود که در نتیجه آنها هم اشتغال پدید می آید و هم مشکلی از مشکلات کشور برطرف می شود.
او با تاکید بر این که طرح های زیربنایی متعلق به همه کشورند، اظهار کرد: سالها بود که مناطق مرکزی با مشکل تامین آب مواجه بودند، اما دولت تدبیر و امید با اجرای نهایی و بهره برداری از فاز نخست طرح انتقال آب به استان های کویری کشور، آرزوی دیرینه مردم این مناطق را محقق کرد.
وی با اشاره به این که با اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس، استان های هرمزگان، کرمان، یزد و در نهایت اصفهان از آب شیرین با کیفیت برخوردار خواهند شد، ادامه داد: کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به این پروژه بیش از 18 هزار و 101 میلیارد ریال و سهم بانک ملی ایران در آن بیش از 14 درصد بوده است.
حسین زاده پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی را اقدامی اساسی برای توسعه این مناطق و تامین آب مورد نیاز آنها در سال های آتی خواند و افزود: خوشحالیم که در این زمینه با همه توان وارد شدیم و اکنون شیرینی بهره برداری از طرح را با همه وجود حس می کنیم.
نیمه آبان ماه امسال، قطعه نخست ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و آبرسانی به شهرستان‌های خمیر و سیرجان با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد.
تأسیسات آب‌شیرین‌کن خلیج‌فارس با ظرفیت ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به منظور تأمین بخشی از آب مورد نیاز شرب و صنعت استان‌های مرکزی و جنوب‌شرق کشور، فعالیت می کنند.
با ورود آب شیرین‌کن خلیج فارس، ظرفیت تولید آب شیرین در کشور ۵۰ درصد افزایش یافت و با آغاز بهره برداری از این مجتمع، سالانه بیش از ۷۰ میلیون متر مکعب آب شیرین به آب‌های کشور افزوده می شود.
بخش اصلی آب شیرین تولیدی با استفاده از یک خط لوله به طول ۸۰۰ کیلومتر به مجتمع‌های صنعتی واقع در استان‌های مرکزی ایران منتقل شده و بخش دیگری از آن نیز جهت شرب استان هرمزگان صرف خواهد شد.
سرمایه‌گذاری‌های ریالی و ارزی انجام شده در این طرح به ترتیب هفت هزار میلیارد ریال و ۹۲ میلیون یورو است. عملیات اجرایی این طرح در پاییز ۱۳۹۶ آغاز شد و در پاییز ۱۳۹۹ به راه‌اندازی اولیه رسیده است.
احجام بزرگ کارهای انجام شده از جمله ۳۷۵ هزار متر مکعب خاک‌برداری، ۳۴ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۵ هزار تن آرماتوربندی، ۸۰ هزار مترمربع قالب بندی، ۱۰ هزار تن تجهیزات و متریال، بیش از ۱۱۰ کیلومتر کابل‌کشی و ۵۰ کیلومتر لوله‌کشی در سایزهای مختلف، نشان‌دهنده وسعت این طرح ملی است.
در زمان ساخت پروژه به طور میانگین روزانه ۷۰۰ نفر به شکل مستقیم و پنج هزار نفر به شکل غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار و فعالیت بوده‌اند. در زمان بهره‌برداری نیز این مجموعه با اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در جهت بهره‌برداری ۲۵ ساله از این مجموعه بزرگ گام بر می‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز