خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید قم:

مشکلات ایثارگران قم در بخش مسکن برطرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۵۳۶

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: پیرو جلسات برگزار شده و نهایی شدن صورتجلسات، تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور تامین مسکن ایثارگران منعقد می شود.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام حسن هنرمند در نشست خبری با رسانه های استان در آستانه سالروز ورود آزادگان و گرامی داشت روز خبرنگار افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار ایثارگر استان قم با مشکل مسکن مواجه هستند و با عقد تفاهم نامه همکاری که به امضای استاندار قم و ریاست عالی بنیاد شهید وامور ایثارگران می رسد، بخش عمده مشکلات ایثارگران مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمینه اشتغال نیز پیرو تفاهم نامه های همکاری بین بنیاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان نیز با مسئولان مربوطه جلساتی برگزار و انعقاد تفاهم نامه همکاری در سطح استان نیز د رحال پیگیری است.  

حجت الاسلام هنرمند اظهار داشت: روزی جامعه ما نیازمند ایستادگی، ایثار و از خود گذشتگی انسانهایی بود که امروز با گذشت از جان خویش تندیس ایثار و مقاومت هستند، اکنون حداقل توقع برای خدمت به این عزیزان اجرای قوانین مربوط به ایثارگران است.

وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال حداقل ۲۵درصد سهمیه استخدام دستگاهها مربوط به ایثارگران است  و توقع می رود دستگاهها این میزان را رعایت کنند تا در راستای خدمت به این نسل افتخار آفرین گام های موثرتری برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: رسالت ما در بنیاد خدمت به خانواده معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت است، تاکید داریم این خدمت حتما با تکریم خاندان معظم شهدا و ایثارگران همراه باشد و تعامل با دستگاهها را نیز در راستای خدمت هر چه بهتر به این قشر ارزشمند دنبال می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران در پاسخ به خبرنگاری در خصوص برقراری آرامش در بنیاد شهید طی ماههای گذشته گفت: این آرامش و رضایت را مدیون همدلی و همراهی کارکنان بنیاد که خود از جامعه ارزشمند ایثارگر هستند، می دانم.

حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد: تلاش کردیم تا تکریم ا ز ایثارگران را در قالب طرح سپاس که از دیماه سال گذشته  ۱۰هزار و ۷۵۱ مورد بوده و در قالب ملاقات عمومی مدیرکل با ۶۵۰ نفر از جامعه هدف در اداره کل و مناطق پیگیری کنیم.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰ هزار نفر جامعه ایثارگر در معرض آسیب گفت: با شیوع ویروس کرونا و شناسایی افراد در معرض آسیب از جمله والدین شهدا با کهولت سن و جانبازان ۷۰ درصد و شیمیایی تعداد ۱۵۰۰۰بسته بهداشتی در منازل جامعه هدف توزیع شد، در این ایام تعداد ۸هزار و ۶۶۸تماس تلفنی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران به منظور پیگیری مسایل ایشان  برقرار شده است.

وی از دیگر اقدامات بنیاد را در حوزه بهداشت و درمان در بخش پایش سلامت ذکر کرد وافزود: از دی ماه سال گذشته ۱۰۰۳ نفر در طرح پایش سلامت حضور یافتند که بدلیل شیوع این ویروس منحوس ادامه طرح به صورت غیر حضوری و تماس تلفنی به منظور پیگیری مسایل درمانی جامعه هدف انجام شد.

حجت الاسلام هنرمند افزود: از دیگر فعالیت های بنیاد در حوزه مددکاری است که در این مدت ۱۲۰۳ نفر خدمات تخصصی در حوزه مددکاری فردی را در مرکز مشاوره بنیاد دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: امروز مفتخریم خدمت گزار ۶۰۰۰ خانواده معظم شهید، حدود ۱۲۰۰۰ جانباز و ۵۵۷ آزاده هستیم که جمعیت ۸۰ هزار نفری را شامل می شوند و علاوه بر این با مهاجر پذیری استان هم اکنون خدمت به ۲۰ هزار خانواده ایثارگر میهمان را نیز بنیاد برعهده دارد.

وی ضمن تجلیل از خبرنگاران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: خبرنگاران دیده بان امین، صدیق، تیز بین و نکته سنج  در جامعه هستند و انتظار می رود ما را در راستای تکریم هر چه بهتر خانواده معظم شهدا و ایثارگران با بیان انتقادات و پیشنهادات سازنده همراهی کنند.

حجت الاسلام هنرمند تاکید کرد: خبرنگاران مروجان واقعی فرهنگ ایثار و شهادت هستند و در این راستا نقش تاثیر گذاری دارند و لذا توقع داریم ستون های ثابتی را در رسانه به امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند چرا که تا زمانی که این فرهنگ زنده است دستاوردهای شهدا که همانا عزت و استقلال جامعه اسلامی است حفظ می شود.

وی همچنین با گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: امسال تلاش داریم با رعایت پروتکل ها و با وجود عدم امکان برگزاری مراسم،  با همراهی آزادگان بزرگداشت این روز را برنامه ریزی نماییم.

در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر به همراه مدیرکل ، اعضای شورای معاونان و مدیران بنیاد با حضور در گلزار شهدا و مزار  شهید خبرنگار استان "محمد مهدی شریفی" با شاخه های گل و گلباران مزار شهدا را عطر افشانی و گلباران کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز