خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم مطرح کرد؛

حمایت ویژه کرونایی تأمین اجتماعی قم از کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۷۲۹

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم، از حمایت ویژه کرونایی تأمین اجتماعی استان قم از کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: به محض ورود کرونا به کشور، بازرسین ما در شعب تامین اجتماعی حضور یافتند و اجازه خروج کافرمایان که منجر به ترک کار کارگران ساختمانی می‌شد را ندادند و اگر بیمه کارگران ساختمانی طی ماه‌های اخیر قطع شده است را به اطلاع ما برسانید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، علی اصغر دادخواه، مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم، در نشستی خبری بمناسبت فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: ۱۷ هزار کارگر ساختمانی و خانواده های ایشان در قم، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به محض ورود کرونا به کشور، بازرسین ما در شعب تامین اجتماعی حضور یافتند و اجازه خروج کافرمایان که منجر به ترک کار کارگران ساختمانی می‌شد را ندادند و اگر بیمه کارگران ساختمانی طی ماه‌های اخیر قطع شده است را به اطلاع ما برسانید.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم یادآور شد: کارگران ساختمانی تنها ۷درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند و قرار است ۲۰ درصد حق کارفرما از ساخت و سازهای شهری تامین شود؛ البته به دلیل کاهش ساخت‌وسازها در ماه‌های اخیر، سازمان تامین اجتماعی در این راستا کمک کرده و به وظایف ۱۸ گانه خود عمل می‌کند.

طلب بیش از ۲هزار میلیاردی تامین اجتماعی از واحدهای تولیدی

مدیرکل تامین اجتماعی قم در ادامه گفت: این اداره کل از سال ۱۳۸۰ تاکنون، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از واحدهای تولیدی استان طلب دارد.

دادخواه افزود: این میزان مطالبه معوق از ۱۴ هزار و ۴۰۷ واحد تولیدی و صنوف در سطح استان می‌باشد.

وی ادامه داد: در صورت تایید کمیسیون تسهیل و رفع موانع تولید استانداری مبنی بر بحرانی بودن وضعیت این واحدهای بدهکار، سازمان بیمه تامین اجتماعی نسبت به پرداخت بیمه جاری واحدها کمک می‌کند تا کارگران شاغل در این واحدها از خدمات روز بیمه‌ای محروم نشوند.

دادخواه تاکید کرد: به‌رغم عدم وصول مطالبات، تاکنون کارگاه هیچ کارفرمایی به دلیل بدهی به بیمه تامین اجتماعی قم تعطیل نشده است و امکان تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان تا ۳۶ ماه وجود دارد.

به گفته دادخواه، در صورت تایید کمیسیون تسهیل و رفع موانع تولید استانداری، امکان تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان تا ۴۵ قسط نیز وجود دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم در ادامه با بیان این که از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت این استان، ۸۰۰ هزار نفر معادل ۶۱ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: ۵۰  هزار نفر ازاین‌بین جزء جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی محسوب می‌شوند که در پایان خردادماه سال جاری حقوق آن‌ها ۲۶ درصد افزایش‌یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم افزود: ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی در قم پرداخت می‌شود.

دادخواه گفت: افزایش ۲۶ درصدی حقوق اعمال‌شده و مابه‌التفاوت سه ماه ابتدایی سال جاری نیز برای تمام این افراد پرداخت خواهد شد.

وی عنوان داشت: همسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز بعد از ۱۲ سال تلاش نهایی شده و از مردادماه امسال اعمال خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی قم ابراز داشت: ۱۳۰ هزار نفر از کارگران قم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

دادخواه ابراز داشت: بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ کارگاه تولیدی و صنعتی در سطح قم فعال است.

وی افزود: با رشد بیمه‌شدگان اجباری شاهد کاهش بیمه بیکاری در طول یک سال گذشته بوده‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی قم یادآور شد: قبل از شیوع کرونا ماهانه ۳۰ هزار مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه درمانی به دفاتر تامین اجتماعی وجود داشت که در حال حاضر تمدید این دفترچه‌ها به‌صورت تمام الکترونیک انجام می‌شود.

دادخواه ابراز داشت: با توسعه خدمات غیرحضوری از تردد ۶۰۰ هزار نفر به دفاتر تامین اجتماعی در طول سال کاسته می‌شود.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۶۱ نفر بیمه بیکاری از تامین اجتماعی قم دریافت می‌کنند که رقمی بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز