خبرگزاری کار ایران

محمدحسینی خبر داد؛

مجهز شدن ۶۷۵ تاکسی بی‌سیم قم به سیستم پرداخت الکترونیکی QR

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۶۶۴

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: هدف‌گذاری برای سال جاری آن بوده که 675 تاکسی بی‌سیم در قم سیستم پرداخت الکترونیکی QR مجهز کنیم و سپس به سراغ تاکسی‌های خطی و گردشی برویم.

به گزارش ایلنا از قم، کوروش محمدحسینی با بیان اینکه نصب تجهیزات QR بر روی تاکسی‌ها در حوزه پرداخت شهروندی در قم آغازشده است، اظهار داشت: پروژه قم کارت دارای دو قسمت آفلاین و آنلاین بوده که قسمت آفلاین حوزه پرداختی با کارت شامل کارت اتوبوس و کارت بلیط است و حوزه آنلاین نیز شامل کیف پول شهروندی بوده و قابلیت شارژ برای مصارف مختلف را دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: در چند روز اخیر نصب تجهیزات QR بر روی تاکسی‌ها در حوزه پرداخت شهروندی در قم آغازشده است، QR پروژه هزینه‌ای پیرامون انجام زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

محمدحسینی با بیان اینکه این پروژه با قابلیت‌ها و اهداف مختلف در قم تداوم دارد، ابراز کرد: یکی از مصارف  QR، پرداخت کرایه تاکسی است، یعنی در ابتدا زیرساخت QR فراهم می‌شود و سپس شهروند می‌تواند از زیرساخت مصرف و پرداخت استفاده نماید.

وی ادامه داد: حوزه پرداخت آنلاین نیاز به کد ملی شهروندان دارد که در ابتدا به‌صورت خودکار انجام می‌شود و به‌محض اینکه نخستین شارژ روی حساب شهروند انجام شد، یک حساب کیف پول به‌طور اتوماتیک ایجاد خواهد شد که مصارف متنوعی دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خاطرنشان کرد: در نرم‌افزارهای قم کارت امکان استفاده از نرم‌افزار آنلاین کیف پول فراهم‌شده است که نکته حائر اهمیت اینکه قابلیتQR در تهران و شهرهای دیگر نیز اتفاق افتاده است، دراین‌باره شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن قمیار از این خدمات بهره‌مند شوند، همچنین طراحی این سیستم بر عهده بخش خصوصی بوده و سیستم تولید و صدور QR بر عهده شهرداری است.

محمدحسینی اظهار داشت: شهروندان از طریق اپلیکیشن قمیار، می‌توانند کیف پول را شارژ کنند، همچنین شرکت‌های دیگر نیز قادر به پذیرش شرایط و استفاده از این فرآیند هستند.

وی گفت: از دی‌ماه سال گذشته در قم به‌صورت آزمایشی و پایلوت با تاکسی بی‌سیم، روند را آغاز کردیم و در ابتدای امر۶۰ تاکسی خطی و گردشی از این قابلیت پرداخت برخوردار شدند، همچنین در سال جاری نیز ۱۴۰ تاکسی بی‌سیم مجهز به سیستم پرداخت شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: هدف‌گذاری برای سال جاری آن است که ۶۷۵ تاکسی بی‌سیم در قم را به این سیستم مجهز کنیم و سپس به سراغ تاکسی‌های خطی و گردشی برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز