خبرگزاری کار ایران

سقائیان نژاد:

بودجه سازمان توسعه و عمران شهرداری باید به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برسد/ لزوم افزایش سرعت پروژه‌های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۶۵۸

شهردار قم گفت: برای امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه و 889 پروژه برای شهرداری پیش‌بینی‌ شده که حداقل باید 200 میلیارد تومان آن در اختیار سازمان توسعه و عمران باشد.

به گزارش ایلنا از قم، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه معارفه سرپرست جدید سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، با گرامیداشت دهه کرامت، گفت: این دهه فرصتی است تا بیشتر با سیره اهل بیت(ع) آشنا شویم و دستورات ایشان برای زندگی خود را مورد توجه قرار دهیم.

شهردار قم با اذعان به اینکه سازمان توسعه و عمران که در شهرداری‌ها به وجود می‌آید الگو و محکی است که بتواند در برابر سایر پیمانکاران شهر از نظر کمی، کیفی، هزینه‌ای و… فعال باشد، تصریح کرد: ظرفیت سازمان توسعه و عمران به حدی است که بودجه آن باید به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

سقائیان‌نژاد گفت: وقتی مجموعه شهرداری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه دارد باید حداقل ۱۰ درصد آن در اختیار سازمان توسعه و عمران باشد.

وی بیان کرد: برای امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه و ۸۸۹ پروژه برای شهرداری پیش بینی‌ شده که حداقل باید ۲۰۰ میلیارد تومان آن در اختیار سازمان توسعه و عمران باشد.

شهردار قم با بیان اینکه زمانی که شهرداری را تحویل گرفتم ۲ هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم و بودجه شهرداری کمتر از هزار میلیارد تومان بود، افزود: خوشبختانه امروز شهرداری به مرحله‌ای رسیده که با اتکای به توان داخلی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه دارد.

سقائیان‌نژاد با اذعان به اینکه در سال ۹۶ در کل شهر تهران با ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه ۳۰۵ هزار تن آسفالت توزیع شد، گفت: این در حالی است که در همان سال در قم بیش از ۳۰۰ هزار تن آسفالت در معابر شهر قم توزیع شد.

وی با بیان اینکه شهرداری بیش از ۳۰۰ وظیفه دارد، افزود: از بدو تولد تا دوران زندگی و مرگ شهروندان، شهرداری وظیفه خدمات‌رسانی دارد؛ از نظافت روزمره شهر گرفته تا فضای سبز، حمل و نقل، ترافیک، آرامستان‌ها، گردشگری و… در حوزه کاری شهرداری بوده و این نشان می‌دهد شهر موجودی زنده است.

شهردار قم با بیان اینکه کل اعتبارات عمرانی استان قم تنها ۸۰ میلیارد تومان است در حالی که شهرداری بیش از هزار میلیارد تومان در این زمینه برنامه و پروژه دارد، اظهار کرد: در عین این مسائل در بدترین شرایط تحقق بودجه بالای ۸۰ درصد در این سال‌ها محقق شده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به شرایط کشور و افزایش تورم، وقوع سیل و شیوع کرونا، گفت: با تمام این مسائل و مشکلات امسال بیش از ۸۸۰ پروژه برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده و پروژه‌های عظیمی در شهر در حال اجرا است.

وی بوستان کوثر، باغ پرندگان، بوستان خضرنبی، بوستان زائر، تقاطع فردوسی، تقاطع ولیعصر(عج) و… را جزو پروژه‌هایی دانست که نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد و افزود: سوله‌های ورزشی مناطق دو، سه، چهار، پنج و هشت، تقاطع جعفریه، تقاطع شهید کیوانفر، فاز اول مترو، تقاطع میدان نماز، تقاطع بلوار صدوقی و… هم در نیمه دوم سال یا افتتاح می‌شود یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

شهردار قم بیان کرد: تا پایان سال باید ۳۵۰ اتوبوس برای شهر آماده شود؛ پیمان اتوبوس‌های شهری تمام شده و باید با تدبیری طی سال‌های آینده نیاز قم به حمل و نقل عمومی رفع شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه سرعت پروژه‌های عمرانی باید هر روز بیشتر شود، گفت: ما تاکید داریم که باید کارها جهادی باشد و این مساله قابل قبول نیست که پروژه‌ها با سرعت قابل توجه انجام نشود.

وی افزایش سرعت پروژه‌های عمرانی در عین رعایت کیفیت را امری ضروری عنوان کرد و افزود: انتظار ما از سازمان توسعه و عمران به عنوان بازوی اجرایی شهرداری این است که پروژه‌ها را با کیفیت و سرعت قابل توجه اجرا کرده تا بتوانیم روحیه امید و سرزندگی را با توسعه و آبادانی شهر به شهروندان تزریق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز