خبرگزاری کار ایران

استاندار قم مطرح کرد؛

استقاده از ظرفیت روانشناسان برای تداوم بهداشت عمومی در مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۲۱۴

استاندار قم پس از جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم، امروز شنبه ۱ تیرماه ۹۹، پس از جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس و به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه، به خبرنگاران گفت: تبعات روحی و روانی ناشی از بیماری کرونا بر اقشار مختلف مردم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت روانشناسان برای آماده سازی مردم برای تداوم رعایت پروتکل ها در راستای مقابله با بیماری کرونا استفاده شود.

استاندار قم زیرساخت های فراهم شده در حوزه ی بهداشت و درمان در دوره ی ۷ ساله ی دولت تدبیر و امید را مورد توجه قرار داد و افزود: این زیرساخت ها کمک شایانی در راستای مقابله با بیماری کرونا داشتند.

سرمست با اشاره به طرح های مخلتف ستاد ملی کرونا برای مقابله با این بیماری ادامه داد: شاهد موفقیت دولت در محقق شدن برنامه ها در راستای کنترل بیماری بوده ایم.

وی وضعیت شهرستان های مختلف در رابطه با بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد و افزود: سازوکار تصمیم گیری در رابطه با بیماری توسط استانها در این جلسه مشخص شد.

استاندار قم تصویب دستورالعمل مرتبط با زندانیان در این جلسه را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این دستورالعمل ها توسط مسئولان مربوطه عملیاتی خواهند شد.

مقام عالی دولت در استان قم همچنین ضمن قدردانی از همراهی مردم قم با مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا گفت: زمان مشخصی برای پایان بیماری کرونا وجود ندارد و پیشگیری حداکثری و مستمر بایستی در دستور کار همه ی شهروندان باشد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش از ۱۵ شهریور ماه گفت: کلاس های درس به صورت ترکیبی از مجازی و حقیقی برگزار خواهند شد.

وی تصریح کرد: دانشجوها این فرصت را خواهند یافت که در محل سکونت خود از امکانات اموزشی استفاده کنند و خوابگاه ها و کلاس های آموزشی حتی الامکان خلوت خواهند بود.

سرمست لغو تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه در سال تحصیلی جدید را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی آموزش و پرورش به ترتیبی خواهد بود که کلاس های درسی مدارس خلوت و به صورت شیفتی برگزار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز