خبرگزاری کار ایران

سخنران حرم حضرت معصومه(س):

آمار بالای طلاق فاجعه است/ مرد باید بدون غیرت ورزی بی‌جا از ولنگاری جلوگیری نماید

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۶۲۵

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص)، گفت: مرد خانه باید همواره با اهل‌وعیال خود گفتگوهای نشاط‌آور داشته باشد و در حد و توان خود به تفریحات حلال بپردازد و در هزینه‌ها بخل نورزد و غیرتمند بوده و در کنار دوری از غیرت ورزی بی‌جا از ولنگاری جلوگیری نماید.

به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در مراسم سخنرانی برای زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) که از صحن‌های مختلف این مکان مقدس پخش شد، اظهار کرد: روایات بسیاری زیادی از اهل‌بیت(ع) داریم که برای امورات زندگی و مشکلات و حتی اعمال عبادی راهکار ارائه داده‌اند و برای هر کاری روش اصولی معرفی نموده‌اند.

وی افزود: به‌طور مثال در کلام معصومین کلید علم سؤال نمودن و کلید رزق صدقه و تلاش، کلید ارضاء شهوات ازدواج حلال و… بیان‌شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: هر قفلی یک کلید مخصوص دارد و اگر کلیدی اشتباهی انتخاب شود قفل‌ها باز نمی‌شود و امروزه در جامعه راهکارها و کلیدها گم‌شده و بعضی از انسان‌ها به دنبال راهکارهای غیراصولی می‌گردند.

وی تأکید کرد: اینکه در کل کشور کلید گم‌شده است یک بحث است و کاری فعلاً به آن نداریم اما باید افراد جامعه برای هر مشکل و هر کاری به دنبال کلید خودش باشند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: خداوند همانند میل به غذا و آب، شهوت را نیز در درون انسان قرار داده و کلیدش ازدواج حلال است و رابطه با نامحرم و فحشا کلید آن نیست چراکه قوم لوط نیز به حرام افتادند و راه را اشتباه رفته و نابود شدند.

وی در ادامه گفت: داشتن قدرت بد نیست چراکه حضرت سلیمان نیز از خداوند درخواست قدرت بی‌نظیر را داشت اما کلید به دست آوردن قدرت آدم کشی و… نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: تأخیر در ازدواج، مشکلات اقتصادی، وسواس‌های روحی و… کلید مخصوص به خودشان را دارند و طلسم و جادو …. راهکار مناسبی برای مشکلات نیست.

وی خاطرنشان کرد: کلید رزق تلاش و کسب روزی حلال بوده و هیچ‌گاه کلید توبه استغفار خشک‌وخالی نیست بلکه جبران خطاهای گذشته است و اگر حق‌الناسی و… بر عهده انسان است باید ادا شود.

رفیعی اضافه کرد: عمده مشکلات امروز در جامعه به خاطر بلد نبودن راهکارها و گم کردن کلیدها و پیروی از راهکارهای غیراصولی است که به مشکلات بیشتر منجر می‌شود چراکه هنر مدیریت این است که انسان در بحران‌ها راهکار درست پیدا نماید نه اینکه به دنبال روش‌های غیراساسی برود.

وی یادآور شد: اختلاف میان همسران، دخالت‌های نابجای خانواده‌ها، انحرافات اعتقادی و… همگی راهکار دارند به‌گونه‌ای که امام صادق علیه‌السلام با منحرفین عقیدتی همواره گفتگو داشتند و مراجعین را متحول می‌نمودند.

رفیعی افزود: اعتقاد به ولایت اهل‌بیت(ع) کلید تمامی اصول دین است و شوهرداری، اولاد داری، همسرداری، انجام اعمال عبادی واجب و… هرکدامشان کلید مخصوص به خود دارند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کلید موفقیت یک مرد در منزل سه چیز است و باید به‌درستی انجام شود که عبارت‌اند از معاشرت و خوش‌اخلاقی، سخاوت و غیرت ورزی بجا که باید بر اساس اصول خود هر سه مورد انجام شود.

وی اظهار کرد: مرد خانه باید همواره با اهل‌وعیال خود گفتگوهای نشاط‌آور داشته باشد و در حد و توان خود به تفریحات حلال بپردازد و در هزینه‌ها بخل نورزد و غیرتمند بوده و در کنار دوری از غیرت ورزی بی‌جا از ولنگاری جلوگیری نماید.

رفیعی افزود: متأسفانه بعضی از مشاورین تا اختلافی میان همسران مشاهده می‌کنند پیشنهاد طلاق می‌دهند درحالی‌که قرآن کریم راهکار درست ارائه می‌دهد به همین خاطر وقتی آمار طلاق در جامع بالا رود فاجعه درست می‌شود.

وی با اشاره به مباحث روز جامعه مبنی بر اختلاس و فسادهای مالی بعضی نفوذی‌ها گفت: تعجب نکنید یک شخصی در یک پست قضایی بسیار بالا نفوذ می‌کند و میلیاردها تومان اختلاس را به وجود می‌آورد چون ظاهر مسئله را خوب درست کرده بودند و احدی به آن‌ها شک نمی‌کرد که نمونه‌اش نفوذ امثال کشمیری‌ها در دولت شهید رجایی بود.

رفیعی تأکید کرد: تعداد کارگزاران حضرت علی علیه‌السلام بسیار زیاد بوده و حضرت به‌محض اطلاع از تخلفات و دزدی‌های زیردستان خود با شدت برخورد می‌کرد و عزل و عودت اموال و انفصال از مسئولیت افراد متخلف را در پی داشت.

وی یادآور شد: گاهی بعضی از انسانها آن‌قدر دقیق عمل می‌کنند که حتی امیرالمؤمنین به آن‌ها اعتماد می‌کند که نمونه‌اش در تاریخ دوران حکومت حضرت وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز