خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی‌قزوینی مطرح کرد؛

شناخت امام صادق(ع) شناخت مکتب تشیع است/ ضرورت مقابله جوانان شیعه با شبهات وهابیت در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۱۸۴

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) با بیان این که متأسفانه امروز میدان‌دار دین اسلام، وهابیت ملعون شده و مراکز اسلامی خود را در دنیا گسترش می‌دهد، گفت: جوانان شیعه باید با انگیزه و دانش، در مقابل شبهات وهابیت در فضای مجازی و حقیقی مقابله کنند.

به گزارش ایلنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد حسینی قزوینی در شب شهادت امام صادق علیه‌السلام طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم حضرت معصومه(س) پخش شد، اظهار کرد: سخن گفتن پیرامون امام صادق علیه‌السلام که در حقیقت بنیان‌گذار مکتب جعفری است بسیار سخت است چراکه فرهنگ شیعه در دوران امامت حضرت شکوفا و شرق و غرب عالم را فراگرفت.

رئیس مؤسسه علمی تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) افزود: دوران امامت امام صادق علیه‌السلام یک دوران ویژه است که نه قبل و نه بعد از امام برای شیعه پیش آمد به همین خاطر امام تمام توان خود را برای احیاء و شکوفایی مکتب شیعه به کاربست.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه افزود: بعد از رحلت رسول خدا اتفاقات ناگواری برای سنت رسول خدا روی داد به‌گونه‌ای که حتی روش نمازخواندن و…. دچار تغییر شد و دیگر آثاری از سنت‌های رسول خدا در جامعه وجود نداشت و روایات نبی خدا توسط حاکمان به آتش کشیده شد و در کتب اهل سنت با صراحت به‌تمامی مطالب اشاره‌شده است.

آیت الله حسینی قزوینی تأکید کرد: امام صادق علیه‌السلام حدود ۳۴ سال دوران امامتشان بود که باید مکتب جعفری را احیا می‌نمودند به همین خاطر با اقدامات اساسی که به کار بستند توانستند این مکتب را شکوفا نمایند.

وی یادآور شد: متأسفانه جوانان منحرف وهابی بیشتر از جوانان شیعه به دنبال مسائل تاریخی و مناظره هستند و باانگیزه و پولی که دارند به صورت مستمر به دنبال تبلیغ دین خود هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: شناخت امام صادق علیه‌السلام یعنی شناخت مکتب تشیع و امروزه جوانان مسیحی و یهودی از روحانیت خودشان خسته شده و به خاطر شنیدن سخنان بی‌اساس و ضد فطرت دیگر حاضر نیستند سخنان روحانیون خود را بشنوند.

وی افزود: متأسفانه امروز میدان‌دار دین اسلام، وهابیت ملعون شده و مراکز اسلامی خود را در دنیا گسترش می‌دهد و باید جوانان شیعه باانگیزه بیشتری به دنبال نشر معارف مکتب تشیع باشند.

آیت الله حسینی قزوینی یادآور شد: اقدامات اساسی امام صادق علیه‌السلام در دوران امامت خودشان بسیار گسترده است که به‌عنوان نمونه می‌توان به تربیت شاگرد، دعوت از علمای اهل سنت در حوزه درسی خود و تربیت نیروهای متخصص برای مناظره نام برد.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: کلام شاگردان امام صادق علیه‌السلام بسیار نافذ بود و ایشان برای تبیین مکتب تشیع از علمای طراز اول اهل سنت در کرسی درس خود دعوت می‌نمود و به‌صورت اختصاصی نیز نیروهایی را فقط برای مناظره تربیت می‌نمودند که در این زمینه امام صادق علیه‌السلام غوغا نمودند.

آیت الله حسینی قزوینی تأکید کرد: مذهب جعفری به این سادگی به دست شیعه نرسیده بلکه از لابه‌لای خون و شکنجه نصیب شیعیان شده و باید با امام صادق علیه‌السلام عهد ببندیم که حافظ این مکتب باشیم و در مقابل شبهات وهابیت در فضای مجازی و حقیقی مقابله نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز