خبرگزاری کار ایران

در جلسه مشترک با مسئولان وزارت کشاورزی مطرح شد؛

تأکید استاندار قم بر حفظ منابع طبیعی استان/ طرح‌های سازگاری با کم‌آبی نباید ناقض جهش تولید باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۰۲۵

استاندار قم با اشاره بر لزوم حرکت در مسیر شعار سال بر ضرورت اجرای همزمان طرح های سازگاری کم آبی و طرح های توسعه اقتصادی در سال جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد سازگاری با کم آبی که ظهر امروز به صورت ویدئوکنفرانس با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو برگزار شد، طی سخنانی وضعیت محیط زیست استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: حفظ و بهبود منابع طبیعی استان از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهش تولید را مورد توجه قرار داد و افزود: در صورتیکه طرحی در راستای سازگاری با کم آبی تصویب می شوند نباید ناقض برنامه های جهش تولید باشد.

استاندار قم مسدودسازی چاه های غیرمجاز و برخورد با برداشت غیرمجاز آب از چاه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا بایستی منابع مورد نیاز برای بخش های صنعتی مورد توجه قرار بگیرد.

سرمست حق آبه های زیست محیطی استان قم را از دیگر مسائل موجود برشمرد و افزود: بازگشت این حق آبه ها می تواند شرایط اقلیمی استان قم را بهبود بخشد.

وی تصریح کرد: تخصیص حق آبه کشاورزان از رودخانه ی قمرود نیز نیازمند هماهنگی دستگاه های استانی و ملی است.

استاندار قم همچنین اصلاح الگوی کشت را در دستور کار مسئولان بخش کشاورزی استان قم دانست و تصریح کرد: محصولات کشاورزی کم آب بر در این راستا بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز