خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

طرد نکردن مخالفان عقیدتی سیره رئیس مذهب شیعه بود

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۹۹

یک کارشناس مذهبی با اشاره به سیره رفتاری امام ششم شیعیان گفت: مناظرات مختلف و طرد نکردن و تکفیر نکردن مخالفان عقیدتی و پاسخگویی مستدل و با تکیه‌بر آیات قرآن و روایات در سیره امام صادق(ع) به صورت مکرر قابل مشاهده است که منجر به هدایت‌گری افراد بسیاری شد.

به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا صادقی واعظ در سخنانی بمناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام ششم شیعیان امام صادق(ع) که از صحن‌های حرم حضرت معصومه(س) پخش شد، اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام توانستند در دوران امامت خود مکتب و فرهنگ تشیع را ترویج و احیاء نمایند و یک شخصیت چند بعدی بودند که فقط تلاش خود را معطوف به ترویج احکام و معارف نکردن بلکه تربیت جامعه شیعه، ترویج فرهنگ تشیع در میان امت اسلام، تربیت شاگردان برجسته و … را نیز دنبال کردند.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام با مناظراتی که با مخالفان عقیدتی داشتند و همچنین با سیره و روشی که برای تربیت شاگردان خود استفاده می‌کردند توانستند فرهنگ تشیع را به امت‌ها منتقل نمایند.

صادقی واعظ خاطرنشان کرد: رواج فرهنگ تشیع توسط امام صادق علیه‌السلام در تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و در تمامی سطوح و امورات زندگی با ارائه راهکارها و نظریه‌پردازی صورت گرفت.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: یکی از اقدامات بسیار مهم امام صادق علیه‌السلام در راستای ترویج فرهنگ تشیع، کمک به افرادی بود که ازنظر اعتقادی دچار انحراف و تردید شده بودند.

وی افزود: مناظرات مختلف و طرد نکردن و تکفیر نکردن مخالفان عقیدتی و پاسخگویی مستدل و با تکیه‌بر آیات قرآن و روایات در سیره امام مکرر قابل مشاهده است که منجر به هدایت‌گری افراد بسیاری نیز شده است.

صادقی واعظ در ادامه گفت: همواره طی تاریخ پیرامون مسائل حق، شبهه سازی شده و باید با افرادی که در معرض این شبهات قرار می‌گیرند به روش اهل‌بیت(ع) مواجه شد چراکه برخورد نامناسب موجب طرد خواهد شد.

وی افزود: روش اهل‌بیت(ع) در مواجه با مخالفان عقیدتی همواره برخوردی نرم و همراه با ملاطفت و ملایمت بوده به‌گونه‌ای که مبنای ۲۳ سال دعوت نبی خدا اخلاق‌مداری و نرم‌خویی بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات امام صادق علیه‌السلام در راستای ترویج فرهنگ تشیع، رواج فرهنگ هم نوع‌دوستی و غمخوار بودن مؤمنین نسبت به مشکلات همدیگر است.

وی یادآور شد: ازنظر امام صادق علیه‌السلام نباید افراد جامعه تنها به فکر خود باشند بلکه باید غمخوار همدیگر بوده و نسبت به مشکلات مادی و معنوی دیگران بی‌تفاوت نباشند.

صادقی واعظ تأکید کرد: بالاترین حد ارتباط یعنی برادری باید در جامعه موج بزند و امروزه نیز با مشکلات مضاعفی روبرو هستیم و تحریم‌ها ازیک‌طرف و سوء مدیریت و شیوع بیماری کرونا از طرف دیگر مردم را دچار مشکلات اقتصادی کرده و شیعیان باید به فکر همدیگر باشند و در حد توان و بضاعت خود به همدیگر کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز