خبرگزاری کار ایران

تاکسیرانان قم از کرونا آسیب دیدند؛

انتظار رانندگان تاکسی برای دریافت تسهیلات کرونایی به پایان می‌رسد؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۹۸۸

​شیوع ویروس کرونا در چندماهه اخیر تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گسترده‌ای بر اقشار مختلف جامعه گذاشته‌است و مشاغل زیادی تحت تاثیر فشار اقتصادی ناشی از این بیماری، متضرر شدند، یکی از این مشاغل تاکسیرانان هستند.

به گزارش ایلنا از قم، در روزهایی که شیوع ویروس کرونا مردم را خانه نشین کرد و رفت و آمد آنان بوسیله حمل و نقل عمومی را به حداقل رساند، تاکسیرانان بواسطه کاهش درآمد ناشی از کمبود مسافر با مشکلات مالی فراوانی مواجه شدند.

با توجه به مشکلات به وجود آمده برای این قشر زحمتکش، مشمول تسهیلات کرونایی دولت شده‌اند و مسئولان کشوری و استانی در خصوص کمک به تاکسیرانان وعده‌هایی داده‌اند که این روزها برخی از این وعده‌ها در حال اجرایی شدن و برخی دیگر در هاله‌ای از ابهام گرفته است.

امیر یزدی سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، با اشاره به آسیب‌هایی که تاکسی داران طی سه ماهه اخیر از کرونا دیده‌اند، افزود: در این راستا سازمان تاکسیرانی کشور اقدام به در نظرگرفتن ابزارهای حمایتی از این صنف کرد و براساس آن برای تمام تاکسی‌داران کشور اعتباری در نظر گرفت که در قالب تسهیلات اعطا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه قم از این تسهیلات حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، گفت: این منابع مالی در قالب تسهیلات ۲۴ماهه با سود۴ درصد به میزان دو میلیون تومان برای حدودا ۷۰۰ راننده تاکسی از طریق بانک سینا اختصاص می‌یابد و لیست رانندگانی که بیشترین آسیب را از اسفندماه تا پایان اردیبهشت ماه متحمل شده‌اند نیز به بانک ارائه شده است تا پس از طی مراحل قانونی پرداخت انجام ‌شود.

یزدی با اشاره به اینکه این میزان تخصیص مسلما کفایت ضررهای وارد شده به این صنف را نمی‌کند، گفت: تاکسیرانان برای پرداخت عوارض تا پس از اتمام شرایط کرونا فرصت دارند و در این چندماه سازمان تاکسیرانی عوارضی از آن‌ها دریافت نکرده است.

وی از پرداخت کمک بلاعوض بیش از ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: بر اساس نظارت و هماهنگی سازمان تاکسیرانی قم با چند نیکوکار و خیر استانی، این منابع مالی در قالب کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی، به ۶۰۷ نفر از تاکسی‌دارانی که از نظر شریط اقتصادی، بی بضاعت و درگیر مشکلات و بیماری بودند، تعلق گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اظهار کرد: در راستای عدم پرداخت بیمه بیکاری به رانندگان تاکسی‌، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تاکسیرانانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات ۶ میلیون تومانی داده است.

یزدی گفت: فهرست رانندگان مشمول این بیمه، توسط وزارت کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شده است و مقرر شده است که از تسهیلات مربوط به مشاغل آسیب‌دیده که مبلغ ۶ میلیون تومان است، طی پیامکی که وزارت رفاه به رانندگان تاکسی ارسال می‌کنند و آن‌ها می‌توانند با مراجعه با سایت کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و طی مراحل ثبت‌نام تکمیلی نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

وی در رابطه با شرایط تسهیلات، بیان کرد: تاکسیرانانی مشمول این تسهیلات می‌شوند که دارای پروانه تاکسیرانی و بهره‌برداری معتبر باشند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم تصریح کرد: در گام اول مقرر شده است به آن دسته از رانندگانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات پرداخت شود و در گام دوم سایر رانندگان فعال و مورد تایید وزارت کشور نیز مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.

یزدی با اشاره به توزیع ۲۳ هزار ماسک، ۱۲ هزار دستکش و ۷۰۰ ژل ضدعفونی‌کننده از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون بین تاکسیرانان، گفت: ضدعفونی ‌کردن خودروهای تاکسی توسط بازرسان سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به صورت روزمره در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ضمن قدردانی از اقدامات سپاه پاسداران و نیروهای بسیج قم در راستای توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن خودروهای تاکسی، بیان کرد: در راستای کمک‌رسانی به تاکسیرانان در شرایط ویروس کرونا، خیرین و نیکوکاران استانی مجاهدانه پای کار آمده‌اند و اغلب مساعدت‌های مالی به رانندگان تاکسی از محل صندوق خیرین تامین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز