خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مطرح کرد؛

بازسازی ۳۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده منطقه خاکفرج قم

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۷۹

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم، از بازسازی ۳هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۶۰ هکتار از بافت فرسوده منطقه خاکفرج قم خبر داد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم عوارض ساختمانی این واحدها را در این منطقه رایگان اعلام نموده‌اند.

به گزارش ایلنا از قم، داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در نشست خبری مشترک با مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در این استان در خصوص مسکن ملی، با بیان این که در قالب همین طرح مسکن ملی،‌ علاوه بر ساخت واحدهای جدید در شهرک پردیسان شهر قم، می‌توان در بافت فرسوده قم هم اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کرد، اظهار داشت: برای مشارکت دستگاه‌های ذیربط در ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده، تفاهم‌نامه‌ای آماده و مقرر شد تا بنیاد مسکن در ۶۰ هکتار از بافت فرسوده منطقه خاکفرج، سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی کند.

وی با بیان این که شهرداری و شورای اسلامی شهر قم عوارض ساختمانی این واحدها را در این منطقه رایگان اعلام نموده‌اند، گفت: هزینه خدمات نظام‌مهندسی نیز با ۵۰ درصد تخفیف و تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه مسکن نیز از سوی بانک به متقاضیان ارائه می‌شود.

بلدی با اشاره به‌ضرورت نوسازی بافت فرسوده، گفت: به دلیل پایین بودن کیفیت مسکن در هسته مرکزی شهر، این مناطق در حال خالی شدن از جمعیت و از سوی دیگر سکونت اتباع خارجی در این مناطق درحال افزایش است.

وی افزود: با توجه به هسته مرکزی شهر از خدمات زیربنایی به‌طور کامل برخوردار است، در تلاش هستیم واحدهای مسکونی جدید در این مناطق احداث نماییم.

وی همچنین گفت: تاکنون حدود ۷۵۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای احراز هویت دعوت و تاکنون ۳۵۰ نفر احراز هویت شده‌اند؛ این افراد باید در بانک حساب افتتاح کنند تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم،‌ ۳۰ درصد هزینه طرح اقدام ملی مسکن از طریق تسهیلات و ۷۰ درصد نیز آورده متقاضیان است.

وی افزود: افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام و مدارک خود را در سامانه تکمیل کرده‌اند، تا ۱۵ تیرماه پیامک واریز وجه به‌حساب برای آن‌ها ارسال می‌شود.

مدیر امور شعب بانک مسکن قم نیز در این جلسه گفت: بانک مسکن متعهد شده است برای تامین مالی احداث بخشی از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن،‌ با اولویت تسهیلات صندوق مسکن یکم اقدام نماید.

خاکساری افزود: افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و دارای صندوق مسکن یکم هستند،‌ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین میزان تسهیلاتی که بانک مسکن به بافت فرسوده پرداخت می‌نماید از ۸۰۰ تا ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بر اساس متراژ واحد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز