خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

توزیع ۱۲هزار بسته غذایی و بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند قم

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۹۲

یکی از مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم گفت: به همت گروه های جهادی دانشگاه های قم اعم از اساتید و دانشجویان، تاکنون پنج هزار بسته غذایی و بهداشتی بین نیازمندان استان توزیع‌شده و هفت هزار بسته نیز به زودی توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل پوررضایی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌های استان قم، صبح امروز چهارشنبه درجمع خبرنگاران،‌ با بیان این که ۱۴ واحد دانشگاهی این استان درپویش همدلی و مواسات مومنانه که به همت نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه‌های قم برگزار می‌شود، مشارکت دارند، گفت: دانشگاه‌های استان در قالب کانون‌های خیریه، تشکل‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و اساتید فعالیت‌هایی از جمله سرکشی به خانواده متوفیان ناشی از ویروس کرونا، جمع‌آوری و توزیع کمک به خانواده‌های نیازمند و خدمت در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر فعالیت‌های درمانی، در بخش فرهنگی نیز با مدیریت نهاد نمایندگی رهبری فعالیت قابل قبولی دارد که قابل‌تقدیر است.

وی بیان کرد: در همین راستا و با هدف هم‌افزایی و انسجام فعالیت دانشجویان و اساتید، ستادی برای شکل‌دهی پویش همدلی و مواسات مومنانه تشکیل‌شده تا در یک سال آینده برنامه‌های حال حاضر و پساکرونا مدیریت شود.

به گفته پوررضایی، چهار کمیته رسانه، حمایت و هدایت نیروهای جهادی و پویش جهادی، فرهنگی، سیاسی تحلیل محتوا و کمیته پژوهشی در این ستاد فعال است تا علاوه بر اطلاع‌رسانی و مقابله با دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند، با پاسخگویی به شبهات و فعالیت‌های فرهنگی، به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا کمک شود.

وی گفت:پویش همدلی و مواسات مومنانه درتلاش است کمک‌های خیران را به مردمی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند و درمقطع کنونی دچار سختی در امرارمعاش شده‌اند، برساند که در همین راستا شب گذشته حدود ۱۰۰ بسته غذایی و بهداشتی بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول حمایت و هدایت نیروهای جهادی و پویش جهادی نیز گفت: تاکنون پنج هزار بسته غذایی و بهداشتی بین نیازمندان استان توزیع‌شده و هفت هزار بسته نیز به زودی توزیع خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد طاهری افزود: سهیم کردن دانشجویان در این پویش برای همه ما مهم است و سعی کرده‌ایم ایثار و انفاق بین دانشجویان فرهنگ‌سازی شود.

مسئول کمیته رسانه نیز گفت: وحدت ملی، امید و کادرسازی از جمله اهداف کمیته رسانه می‌باشد تا دانشجویان را شبکه‌سازی نماییم و از ظرفیت آن‌ها در پساکرونا بهره بگیریم.

حجت‌الاسلام قاسم مقدم افزود: در این کمیته سه کارگروه تهیه محتوای چندرسانه‌ای، خبر و ارتباط با رسانه‌ها و مدیریت کانال تشکیل‌شده است و در تلاش هستیم صفحات و کانال‌های پربیننده شناسایی شود و آن‌ها با کانال‌های اصلی خودمان ارتباط دهیم.

مسئول کمیته فرهنگی، سیاسی و تحلیل محتوا نیز گفت: این کمیته در تلاش است خلاهای نبود فعالیت‌های فرهنگی ناشی از تعطیلی دانشگاه‌ها را با تشکیل هیات‌های دانشجویی و فرهنگی در عرصه مجازی و فعالیت‌های مناسبتی جبران نماید.

حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانی نوین اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت دفاتر مشاوره دانشگاه‌ها برای آسیب‌شناسی و درمان آسیب‌های روحی و روانی حاصل از کرونا و تقویت مهارت‌های زندگی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بسترسازی برای تقویت تشکل‌های دانشجویی، بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات و مبلغان مذهبی در عرصه مجازی، برگزاری جلسات تفسیر برای دانشجویان و اساتید، تحلیل محتوای فرهنگی سیاسی از طریق پیام رسان‌های داخلی و تولید برنامه‌هایی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، جهش تولید و مکتب سلیمانی از دیگر برنامه‌های این کمیته می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز