خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

غرق شدگی؛ علت فوت ۳ نفر در حادثه فرونشست میدان کشاورز قم/ نائب رئیس شورای شهر قم: اکنون صحبت از مقصر، پیش‌داوری است

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۷۸۹

طبق اطلاعات رسیده به ایلنا، علت فوت سه نفر (نوزاد ۶ماهه و پدر و مادرش) در حادثه فرونشست میدان کشاورز قم پس از بارندگی شب گذشته، سقوط خودرو به داخل گودال ایجاد شده و سپس شکستگی لوله فاضلاب بوده که در نهایت موجب غرق شدن آنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، ساعت ۰۱:۱۸ شب گذشته (۴فروردین۹۸) و پس از بارندگی چند ساعته، بخشی از میدان کشاورز قم نشست کرد که در نتیجه آن، از دو خودرو پراید و ۲۰۶ به داخل آن گودال ۷ متری افتادند و تمام ۳نفر سرنشین خودرو۲۰۶ که آقا حدودا ۳۳ساله ، خانم حدودا ۲۵ساله و نوزاد حدودا ۶ماهه در دم جان باختند.

میدان کشاورز قم واقع در محدوده خیابان امامزاده ابراهیم این شهر، در مسیر احداث خط یک مترو قم توسط شهرداری است؛ خیابانی که در شهریورماه سال گذشته و همچنین اردیبهشت ماه سال گذشته نیز، بخشی از آن نشست کرده بود و حالا شهرداری قم باید پاسخ دهد برای فوت این سه نفر که بازهم به علت فرونشست محدوده احداث مترو قم بوده، چه پاسخی دارد؟ و برای جلوگیری از تکرار دو مورد فرونشست زمین در سال گذشته در همین محدوده، چه اقدامی داشته یا چرا اقدامی انجام نداده است.

*اکنون صحبت از مقصر شاید پیش‌داوری باشد

در همین رابطه حسن بختیاری نائب رئیس شورای شهر قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قم، اظهار داشت: رعایت اصول فنی، مهندسی و ایمنی در اجرای پروژه‌های شهری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: البته این نکته‌ای است که باید از همه دستگاه‌های خدمات شهری، از جمله شهرداری تا شرکت های آب و برق و ...، انتظار داشت.

غرق شدگی؛ علت فوت ۳ نفر در حادثه فرونشست میدان کشاورز قم/ نائب رئیس شورای شهر قم: اکنون صحبت از مقصر، پیش‌داوری است

نائب رئیس شورای شهر قم گفت: در خصوص حادثه شب گذشته و در مورد علت آن، هنوز نمی‌توانیم دقیق صحبت کنیم و بگوییم علت چه بوده است؛ قاعدتا باید بررسی‌های کارشناسی انجام شود و این اتفاق در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بخشی از حادثه هم از آن جا شکل گرفته که وقتی اقدامات عمرانی در محدوده‌ای انجام می شود، خاک آن محدوده سست می‌شود و نفوذپذیری آب می‌تواند باعث شسته شدن خاک زیر لایه آسفالت شود؛ در حادثه اخیر هم که سقوط خودرو به داخل آن حفره ایجاد شده بود، به نظر می‌رسد شکستن لوله آب و همچنین شکستن خط انتقال فاضلاب، بعلت افتادن خودروها درون حفره و به نوعی غرق شدگی احتمالی، علت حادثه باشد.

بختیاری گفت: به هر صورت آن چه در مورد ابعاد حادثه است باید به صورت دقیق بررسی شود و مسئولیت هر کدام از دستگاه‌ها در آن دقیقا مشخص شود و مهمتر ازاین که ما بخواهیم کسی را متهم کنیم، بایستی برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص داشته باشیم تا اتفاقات مشابه نیفتد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مترو قم، پروژه‌ای هست که قطعه اول آن در بخش غربی شهر اجرا شده و قطعه دوم آن هم در بخش شرقی شهر در غالب ایستگاه‌های شهر انجام می‌شود؛ همینطور وظایف پیمانکار را باید در این خصوص یادآور شد و اقداماتی که باید پیش‌بینی‌ کند و همینطور مشاور پروژه که بایستی پیشنهادات و نقطه نظرات فنی خودش را برای جلوگیری از وقوع حادثه داشته باشد.

نائب رئیس شورای شهر قم در پایان سخنان خود گفت: به هر حال الان صحبت کردن از اینکه مقصر حادثه چه کسی هست، شاید نوعی پیش داوری محسوب شود و به لحاظ کارشناسی منطقی و درست نباشد.

خاطرنشان می‌شود که در دو مورد فرونشست زمین در سال گذشته هم شاهد صحبت مسئولان شهرداری و شورای شهر برای جلوگیری از موارد مشابه بودیم که متأسفانه شاهد عدم تکرار نبودیم و بازهم حادثه فرونشست زمین اتفاق افتاد که این بار منجر به فوت نوزاد ۶ماهه و پدر و مادرش شد؛ آیا شهرداری و شورای شهر قم پاسخ قانع کننده‌ای برای مردم خواهند داشت؟

انتهای پیام/
صادق چهرقانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز