خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد بحران قم در گفت وگو با ایلنا:

شهر قم در روز شنبه با وجود لغو تعطیلی ضدعفونی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۲۳۴

مدیر کل مدیریت بحران قم به خبرگزاری ایلنا گفته که اگرچه تعطیلی روز شنبه۱۷ اسفند لغو شده است، اما ضدعفونی کردن شهر قم برای مقابله با ویروس کرونا، در همین روز و طبق برنامه ریزی‌های قبلی انجام خواهد شد؛ او در عین حال اضافه کرد که مواد ضدعفونی، ضرری برای ریه شهروندان ندارد.

محسن اروجی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، در خصوص سؤال شهروندان قمی مبنی بر این که آیا با وجود لغو تعطیلی ادارات و بانک ها در روز شنبه، آیا برنامه ضد عفونی کردن سطح شهر قم برای این روز انجام خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: عملیات ضد عفونی کردن گسترده شهر قم برای سه روز تعطیلی (پنجشنبه، جمعه و شنبه) برنامه ریزی شده بود و فردا برای سومین روز انجام خواهد شد.

وی افزود: البته ضدعفونی کردن سطح شهر هر روز انجام می شود، اما در این سه روز تعطیلی برنامه ضد عفونی گسترده شهر در برنامه بود که دو روز آن انجام شده و فردا هم انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان این که مواد ضدعفونی ضرری برای ریه شهروندان ندارد و از این رو انتظار داریم که مردم همکاری لازم را با ما داشته باشند، گفت: برای ضد عفونی کردن مکان های مختلف قم، اولویت بندی شده، به گونه ای که برخی معابر به صورت روزانه، برخی ۴۸ ساعته و برخی ۷۲ ساعت یک بار ضد عفونی می شود.

وی گفت: معابر شهری پر تردد شهر قم، اطراف بیمارستان‌ها، حرم، جمکران، آرامستان بهشت معصومه و ... از جمله مکان هایی است که تقریبا به صورت روزانه ضد عفونی می شود؛ ضد عفونی مساجد هم توسط اداره اوقاف به صورت روزانه انجام می شود.

اروجی با بیان این که از مردم خواهش می کنیم سفرهای غیر ضرور نداشته باشند، گفت: از شهروندان قمی می خواهیم که کارهای اداری خود را به صورت تلفنی و الکترونیکی انجام دهند و تا آن جا که ضرورت ندارد در ادارات مختلف و مخصوصا بانک‌ها حضور نداشته باشند تا انشاءالله بر کرونا غلبه کنیم.

وی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران قم از ۳۰ بهمن هر روز با حضور استاندار و دیگر اعضا تشکیل جلسه داده و ستاد بحران قم هم به عنوان پشتیبان، درخواست های دانشگاه علوم پزشکی را انجام می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز