خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

از خبر خوش برای طلبکاران شهرداری تا افتتاح تقاطع ولیعصر تا خرداد سال آینده/ افتتاح ۱۱۰ پروژه شهری در ایام دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۹۴۴

نشست خبری قائم‌مقام و معاونین شهردار قم برای تشریح پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قم، نشست رسانه‌ای قائم‌مقام و معاونین شهردار قم برای تشریح جزئیات افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری در ایام‌الله دهه فجر ظهر امروز با حضور رسانه‌های استان در سالن جلسات دفتر شهردار قم برگزار شد.

ابراهیم معتمدی در این نشست با اشاره به اینکه شهرداری در دوره مدیریت دکتر سقائیان‌نژاد با وجود روبرو شدن با مشکلات مختلف روند روبه رشدی را دنبال کرده است، اظهار کرد: امروز برخلاف سال 94 که در گروه شهرداری‌های دارای مشکلات در عرصه‌های ساختاری و مالی بودیم، می‌توانیم ادعا کنیم با مدیریت جهادی متکی بر عوامل درونی و برونی و پیگیری رویکرد اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌‌های مردمی توانستیم مدلی از مدیریت شهری ارائه کنیم که از آن به‌عنوان الگو یاد می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشتر مدیریت‌ها و سازمان‌هایی که به صورتی مرتبط با مجموعه‌های دولتی می‌باشند با مشکلات مالی و در نتیجه تاخیر در افتتاح پروژه‌ها روبرو هستند؛ شهرداری در تیرماه 94 نزدیک به 432 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داشت جدای از پرونده‌های باز که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته بود اما با وجود انجام پروژه‌های مختلف طی سال‌های جاری این میزان به زیر 50 میلیارد تومان رسیده است و تا پایان سال این مبلغ نیز تسویه خواهد شد.

قائم‌مقام شهردار بخش بعدی سخنان خود را به تشریح عملکرد عمرانی شهرداری در سال‌های اخیر پرداخت و از اجرای موفق پروژه‌های مختلف عمرانی در شهر قم یاد کرد و گفت: با زمان‌بندی و برگزاری جلسات مستمر، پروژه‌ها در زمان مورد نظر به پایان یا به مرحله مورد نظر رسیده است که در این شرایط اقتصادی، این دستاورد سختی است.

وی با بیان اینکه درحال ارائه مدلی برای مدیریت شهرها به ویژه کلانشهرها هستیم، عنوان کرد: شهرداری یک شهر اگر دچار معضلات مختلف شود، شهر در حوزه‌های مختلف زمین‌گیر خواهد شد به همین علت ارائه یک مدل مطلوب برای مدیریت شهری اقدامی بسیار با اهمیت است.

معتمدی با اشاره به اینکه عدالت و توسعه همه جانبه در برنامه جامع شهرداری قم دیده شده است، تصریح کرد: هماهنگی و همکاری موجود میان شهرداری و شورا در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به مردم تاثیرگذار است که اکنون در شهر قم شاهد این دستاورد و فراتر از آن شاهد تعاملات با دیگر دستگاه‌ها هستیم.
 

رونمایی از 4 المان شهری در ایام الله دهه فجر

سیدامیر سامع معاون خدمات شهری شهردار قم نیز در ادامه این نشست، تصریح کرد: چهار پروژه المان شهری شامل: تمثال آیت‌الله بروجردی در میدان مرجعیت، المان امام رضا(ع) در ورودی بلوار امام رضا(ع)، المان شهدای آتش نشان در منطقه هشت و المان چهل سالگی انقلاب اسلامی در ورودی بلوار شهید آوینی در ایام دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: اجرای چهار طرح نقش برجسته در بلوارهای بعثت و حضرت خدیجه(س)، میدان 72 تن و ورزشگاه حیدریان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه  پروژه‌های نورپردازی نیز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در شهر مقدس قم افتتاح می‌شود، عنوان کرد: در بخش فضای سبز اتفاقات قابل توجهی در شهر مقدس قم رقم زده شده است که توسعه بوستان‌های فرامنطقه‌ای و شهری، توسعه کمربند سبز و فضای سبز طولی در خیابان‌ها از جمله این دستاوردهاست.

سامع از افزایش سرانه فضای سبز شهر قم از 15.16 در سال 94 به 19.7 در سال جاری یاد کرد و گفت: در سال 94 حجم فضای سبز هزار و 813 هکتار بوده که به دو هزار و 440 هکتار رسیده است اما همچنان با استانداردها فاصله داریم چراکه سرانه فضای سبز باید به 28 متر مربع برسد.

بروزرسانی امضای الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی توسط مهندسان

در بخش دیگر این نشست غلامرضا جانقربان معاون معماری و شهرسازی شهردار قم، گزارشی از فعالیت‌های حوزه معاونت متبوع خود داد. وی با تاکید بر اینکه 13 هزار هکتار محدوده قانونی ارائه خدمات توسط شهرداری قم به مردم است، تصریح کرد: شهرداری حریم شهر را نیز برای توسعه آینده شهر محافظت می‌کند تا در صورت نیاز از این حریم نیز استفاده شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه هزار و 670 هکتار بافت فرسوده شهری داریم که از این مساحت 315 هکتار بافت تاریخی است، خاطرنشان کرد: سکونت‌های غیررسمی ما همانند برخی از کلانشهرهای دیگر نبوده بلکه بافت‌های ناکارآمد شهری است.

جانقربان یادآور شد: سال گذشته بودجه 16 میلیارد تومانی به 260 میلیارد تومان ارتقا یافته است که امیدواریم بتوانیم از آن برای افزایش کارآمد بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

وی از بروزرسانی امضای الکترونیکی پروانه‌ها توسط مهندسان یاد کرد و ادامه داد: گزارش‌دهی مهندسان ناظر زمان‌بر بود که اکنون به صورت الکترونیکی دنبال می‌شود.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خرداد 1399

عباس حلوائی‌زاده دیگر معاون شهردار هم خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی کشور که منجر به تعطیلی بهسازی و روکش آسفالت معابر برخی از شهرها شده، این موضوع در شهر قم به جد دنبال شده است و از سال 1394 تاکنون یک میلیون و 100 هزار تن تولیدی آسفالت شهرداری قم بوده و 10 میلیون متر مربع در شوارع اصلی و فرعی عملیات روکش آسفالت انجام شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم از افتتاح دو پروژه‌ احداث سوله‌های ورزشی در قم یاد کرد و ادامه داد: جانمایی و انتخاب پیمانکار چند سوله دیگر به پایان رسیده است و برای هر کدام از این سوله‌ها بین چهار و نیم میلیارد تومان تا 7 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

حلوایی با اشاره به اینکه در سال 1381 برای جمع‌آوری آب‌های سطحی قم مشاوری را انتخاب شده و مطالعاتی انجام گرفته و به دنبال آن پروژه‌هایی اجرا شده است، عنوان کرد: اکنون با انتخاب مشاور جدید و تعریف پروژه بازنگری‌های لازم برای مدیریت آب‌های سطحی درحال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه غیرهمسطح میدان حضرت ولیعصر(عج) یک پروژه بی‌نظیر برای شهر قم است و قرارداد آن میان شهرداری قم و سازمان توسعه و عمران با مبلغ 41 میلیارد تومان نوشته شده است که 88 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و محور مستقیم آن به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح 110 پروژه با اعتبار 1200 میلیارد ریالی در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

مهدی کلانترزاده هم در این نشست از افتتاح 110 پروژه شهرداری قم به مناسبت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با اعتباری بیش از هزار و 200 میلیارد ریال یاد کرد افزود: نیروهای شهرداری همه ظرفیت‌های خود را به‌کار گرفته تا بتوانند دهه فجر ماندگاری را در ذهن عموم مردم رقم بزنند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از افتتاح پنج پروژه در حوزه معاونت معماری و شهرسازی، 80 پروژه در حوزه معاونت خدمات شهری و 25 پروژه در حوزه معاونت فنی و عمرانی یاد کرد و گفت: پروژه بلوار کوه سفید به‌عنوان یکی از پروژه‌های شاخص هفته آینده با حضور جمعی از مسئولان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری قم تعامل مطلوبی را با دستگاه‌های مرتبط با خود رقم زده است، گفت: تلاش کرده‌ایم تا با استفاده از این تعامل بتوانیم پروژه‌ها و رسالت‌های خود را به شیوه مطلوب در قم رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز