خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در قم اعلام کرد؛

کشف ۶۵۰ تن انواع موادمخدر در کشور در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۲۲۴

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: ۶۵۰ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون درکشور کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته‌است.

به گزارش ایلنا از قم، اسکندر مومنی روز سه‌شنبه درحاشیه دیدار با آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: میزان کشفیات مواد مخدر درسال جاری بیشترین مقدار درتاریخ جمهوری اسلامی و بالاترین رکورد کشف موادمخدر درکشور بوده‌است.

وی با تاکید بر تلاش برای مصون‌سازی کشور از ورود مواد مخدر ادامه داد: بالاترین کشفیات امسال متعلق به ماده مخدر تریاک و دررتبه‌های بعد حشیش،‌ گل و مشتق‌های آن بوده‌است.

مومنی تاکید کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر درسالجاری درحالی رقم خورده‌است که شهدای مقابله با مواد مخدر نیروی انتظامی درسال جاری ۸۰ درصد کاهش‌یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور اظهار داشت: درحوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر اقدام‌های مهمی درکشور انجام و در این راستا ۲ تفاهم‌نامه با مدیریت حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی به منظور استفاده از ظرفیت مبلغان به امضا رسیده‌است.

وی افزود: با تاکید رییس جمهوری، طرح «یاری‌گران زندگی» با اولویت کار فرهنگی و پیشگیرانه در آموزش و پرورش به تصویب رسید که بر مبنای این طرح درگام اول، آموزش معلمان و دبیران درحوزه پیشگیری از اواخر سال گذشته آغاز شده‌است.

مومنی ادامه داد: با هماهنگی خوب میان دستگاه‌های مختلف، بخش زیادی از معتادان متجاهر از سطح شهرهای کشور جمع‌آوری و در اردوگاه‌های ترک اعتیاد ساماندهی شده‌اند که علاوه بر سم‌زدایی از این افراد،مهارت‌آموزی به آن‌ها دردستورکار است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور درسفر با جمعی از علما و مراجع تقلید از جمله آیات ناصر مکارم شیرازی،‌حسین نوری همدانی،سید محمد علی علوی گرگانی و عبدالله جوادی آملی دیدار کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز