خبرگزاری کار ایران

نواب در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد کلینیک فرقه درمانی در کشور برای درمان انحرافات عقیدتی

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۰۱۰

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به ضرورت ایجاد کلینیک فرقه درمانی برای درمان انحرافات عقیدتی، گفت: دانشگاه ها و حوزه های علمیه وظیفه مقابله با اندیشه های انحرافی را به عهده دارند و در این زمینه دانشگاه ادیان و مذاهب آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام می کند.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در نشست خبری آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان این که آقای ظریف وزیر خارجه روز یکشنبه ۲۱مهر به قم سفر می کند تا در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب سخنرانی کند، گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب علاوه بر تدریس، فعالیت بین المللی گسترده ای دارد و تعاملات و ارتباط های علمی گسترده ای با مراکز علمی سراسر جهان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی پذیرای ۴۵۲ هیات از ۵۲ کشور جهان بوده است که ۴۵ سفیر از کشورهای مختلف از جمله این مهمانان بوده اند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با بیان اینکه از سال گذشته جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه آغاز شده است ، ادامه داد: هم اکنون ۳۹۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ ساله این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه ادیان ومذاهب اسلامی در حال تبدیل به بزرگترین کانون بین المللی جمهوری اسلامی و نقطه گفتمان مذاهب در ایران است.

نواب، پذیرش دانشجویان پژوهش محور خارجی را از جمله برنامه های آینده این دانشگاه دانست و ادامه داد: گسترش رشته های پژوهش محور، گسترش رشته های جدید و رشته های نزدیک به بازار کار، توسعه فیزیکی دانشگاه و همچنین جذب دانشجوی خارجی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این دانشگاه است.

حضور ۲۶۲ استاد از ۵۴ کشور جهان در دوره های شیعه شناسی

نواب با بیان اینکه اساتید این دانشگاه در قالب فرصتهای مطالعاتی به کشورهای مختلف اعزام شده اند گفت: دانشجویان این دانشگاه در قالب ۳۷ اردو به کشورهای مختلف از قارههای مختلف اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه ۳۱ استاد خارجی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند گفت: دوره های کوتاه مدت این دانشگاه با حضور ۲۶۲ استاد از ۵۴ کشور جهان پیرامون شیعه شناسی و ایران شناسی در قالب دوره های کوتاه مدت ۱۵ روزه از جمله اقدام های موثر این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: سال گذشته به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی ۴۰ استاد از سراسر جهان برای شناخت انقلاب اسلامی در دوره های دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی شرکت کردند.

امضای تفاهم نامه با ۱۰۱ دانشگاه جهان

نواب با بیان اینکه دانشگاه ادیان ومذاهب اسلامی در خارج بیشتر از داخل کشور شناخته شده است، بیان کرد: این دانشگاه ۱۰۱ تفاهم نامه با دانشگاه های جهان امضا کرده است و تعاملات گسترده علمی با مراکز معتبر علمی و پژوهشی دنیا برقرار کرده است.

وی  تاکید بر اینکه این دانشگاه توانسته است به پایداری صلح کمک کند، ادامه داد: قرن کنونی قرن جنگهای مذهبی است به همین دلیل ضرورت گسترش و اهمیت فعالیت دانشگاه ادیان و مذاهب بیش از پیش احساس می شود.

وی با بیان اینکه دست سید حسن نصرالله، سردار سلیمانی، علویان و فاطمیون را می بوسیم که فتنه داعش را در منطقه خاموش کردند گفت: آنها به رسالت خود به خوبی عمل کردند ولی مقابله با ریشه های اندیشه انحرافی این گروه نیاز به کار علمی و وظیفه حوزه های علمیه و دانشگاه هاست.

آماده ایجاد کلینیک فرقه درمانی در کشور هستیم

نواب، رخنه انحراف فکری در حوزه های علمیه و قم را بسیار خطرناک دانست و ادامه داد: دستگاه های نظارتی با عوامل فرقه های انحرافی راجع به مهدویت در قم برخورد لازم کرده اند ولی مقابله با چنین افکار و شبهه هایی وظیفه دانشگاه ادیان و مذاهب است.

وی با اشاره به فعالیت های تروریستی داعش و گسترش تفکرات سلفی و وهابی در جهان اسلام گفت: دانشگاه ها و حوزه های علمیه وظیفه مقابله با اندیشه های انحرافی را به عهده دارند و در این زمینه دانشگاه ادیان و مذاهب آمادگی کامل خود را در این زمینه اعلام می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب برای مقابله با تفکرات انحرافی آماده ایجاد کلینیک فرقه درمانی در کشور است تا با اعزام هیات های علمی در مقابل انحراف های عقیدتی و مذهبی اقدام علمی کرده و انحراف های فرقه ای را درمان کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، با اشاره به تلاش و آمادگی این دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی علمی و کارآمد برای مقابله با جریان های انحرافی ادامه داد: ایجاد رشته عرفان های انحرافی در مقطع دکتری و فوق لیسانس در دستور کار این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، درادامه با بیان اینکه در ۲۵ سال گذشته یک مورد انحراف عملی در این دانشگاه رقم نخورده است، افزود: تخریب علیه دانشگاه ادیان و مذاهب در دستور کار برخی جریان ها قرار گرفته است و این در حالی است که این دانشگاه دارای بیشترین دانشجوی دکترا بوده و جایگاه علمی این دانشگاه غیرقابل خدشه است.

وی با اشاره به انتشار خبر توقیف فعالیت این دانشگاه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب هیچگونه بودجه دولتی ندارد و طبیعی است مانند هر موسسه دارای بدهی داشته باشد ولی متاسفانه برخی دستگاه ها از سر کینه و عقده بازی توقیف دانشگاه را رسانه ای کردند که با اقدام سریع استاندار قم این موضوع متوقف شد.

نواب افزود: انتشار خبر توقیف دانشگاه ادیان و مذاهب موجب شد تا استقبال از این دانشگاه در سال جاری به شدت افزایش یابد به گونه ای که جذب دانشجوی دکترا در سال تحصیلی کنونی از ۹ سال گذشته بیشتر بوده است.

دانشگاه ادیان و مذاهب سال ۱۳۸۴ با تصویب سرفصل‌ها سه رشته ادیان ابراهیمی (مسیحیت و یهودیت)، ادیان شرق (بودیسم، هندوئیسم، خاور دور و ایران باستان) و مذاهب اسلامی (مذاهب کلامی) این مرکز در شورای عالی گسترش وزارت علوم، نخستین دوره دانشجویی خود در مقطع تحصیلات تکمیلی را جذب کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۷ شمسی ارتقای مرکز آموزش عالی مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب را به «دانشگاه ادیان و مذاهب» پذیرفت و پس از این، رفته‌رفته ده‌ها رشته در زیرمجموعه چندین دانشکده تعریف و تأسیس شد تا صدها داوطلب و علاقه‌مند از دو طریق آزمون اختصاصی و سراسری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه ادیان و مذاهب پذیرش شوند.

هم اکنون این دانشگاه در  ۱۹ رشته کارشناسی ارشد و ۱۸ رشته دکترا دانشجو می پذیرد ضمن اینکه چندین دانشکده از جمله، دانشکده های ادیان، مذاهب اسلامی، شیعه‌شناسی، فلسفه و همچنین زن و خانواده هر کدام در سه رشته در این دانشگاه فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز