خبرگزاری کار ایران

سرپرست خبرگزاری ایلنا در استان قم:

خبرنگار ضد منافع ملی نیست؛ خبرنگار عین منافع ملی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۸۸۶

سرپرست خبرگزاری ایلنا در استان قم، با بیان این که خبرنگار نباید بخاطر انتشار خبرش، مورد تهدید قرار گیرد، گفت: خبرنگار نه تنها عملکردش ضد منافع ملی نیست؛ بلکه عین منافع ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا از قم، در مراسم روز خبرنگار که با حضور جمعی از مسئولان قم از جمله استاندار، فرماندار، شهردار و ... و جمعی از اصحاب رسانه استان در محل تالار مدائن قم برگزار شد، صادق چهرقانی مسئول خبرگزاری ایلنا در استان قم، جواد اشرفی مسئول خبرگزاری فارس در استان قم، و فاطمه عسگری مسئول خبرگزاری شبستان در استان قم، به نمایندگی از خبرنگاران به ایراد سخن پرداختند.

صادق چهرقانی مسئول خبرگزاری ایلنا در استان قم، در این مراسم، ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه، اظهار داشت: قسم خداوند به قلم در قرآن کریم، ارزش والای کار خبرنگاری در محضر الهی را به خوبی نشان میدهد.

وی، با بیان این که رنج و درد کار خبرنگاری، شیرین است، گفت: عوام سختی‌های این کار و اهل معرفت، مقدسات و آرمان های والای این حرفه مقدس را می بینند و قطعا کسی که این طعم شیرین را تجربه کند، خوشحالی و نشاط تمام زندگی اش را فرا می گیرد.

مسئول خبرگزاری ایلنا در استان قم، با بیان این که گلایه‌هایی که در مورد کار خبرنگاران مطرح می شود، ربطی به دشمنان نظام و انقلاب نداشته و در داخل خانواده خود انقلاب مطرح می شود، گفت: اگر گله هست، از سوی شاخ و برگ‌هایی است که متعلق به درخت انقلاب نیستند، بلکه بر اثر بادهای تملق و چاپلوسی به درخت انقلاب رسیده و روی آن سوار شده‌اند تا در مسیر ناامیدی و دلسردی مردم از درخت پرثمر انقلاب گام بردارند؛ یکی از کارهای این ریاکاران و چاپلوسان نیز، برچسب زدن به خبرنگار و تهدید و ارعاب او با هدف بی‌انگیزه کردن خبرنگاران است، در حالی که خبرنگار ضدمنافع ملی نیست، بلکه او عین منافع ملی است.

وی گفت: خبرنگار نباید بخاطر انتشار خبرش، مورد تهدید قرار گیرد، زیرا آزادی بیان حق همه مردم و به ویژه خبرنگاران است؛ خبرنگار نباید بخاطر تفکرش مورد ظلم و بی مهری و تهدید قرار گیرد، بلکه او باید آزادانه فعالیت کند تا به جامعه انگیزه دهد و بگوید در جامعه اسلامی ایران، تک صدایی نیست و آزادی که یکی از آرمان های اصلی و اصیل انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران است، وجود دارد.

چهرقانی اضافه کرد: خبرنگار مثل رگ برای جامعه است و اگر خبرنگاری به هر وسیله ای، اعم از ترور فیزیکی یا روحی، یا به وسیله پرونده سازی های دروغین و ظالمانه، و یا به هر وسیله دیگری، از کار خبر حذف و کنار زده شد، رگ آن جامعه زده شده است و وقتی هم که رگ زده شد، کار خون رسانی مختل می شود و شاید آن جامعه بمیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته که شاخ و برگ های اصلی درخت انقلاب اسلامی، نادرستی کارهای متملقان و چاپلوسان ریاکار را رک کرده و دوستان واقعی مردم و کشور را که از جمله مهمترین آنان، خبرنگاران هستند را می شناسند؛ البته که گاهی گفتن تذکرات و نکاتی به ما خبرنگاران نیز لازم است.

مسئول خبرگزاری ایلنا در استان قم، با بیان این که خبرنگار بودن یک افتخار جاودانه است، گفت: خبر هم جامعه را آگاه می کند که مسیر درست را انتخاب کند و هم مسئولین دلسوز را هشیارتر میکند که بیشتر توجه شان، معطوف به کجا و چگونه باشد اما در عین حال برای برخی مسئولین نالایق و سوءاستفاده کننده از ارزش های دینی و انقلاب، مایه دردسر است.

چهرقانی با بیان این که خبرنگار واقعی دنیا پرست نیست و نگاهش آرمان گرایانه و به ارزش های والای انسانی است، گفت: روزی شهدای گرانقدر ما برای حفظ آرمان های اصیل انقلاب ملت ایران که همان، استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت باشد به میدان آمدند و امروز من خبرنگار و امثال من در صحنه هستیم تا راه شهدا را ادامه دهیم و در این مسیر از هیچ سختی نمی هراسیم؛ کاش من هم همچون شهدا در راه آرمان های والا، جان دهم، چرا که (فخر است مرا به خون طپیدن، در بستر عشق آرمیدن).

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز