خبرگزاری کار ایران

داستانی خبر داد؛

برگزاری دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های قم در آبان‌ماه

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۶۹

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم از برگزاری دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم در دو بخش حرفه‌ای و ویژه در آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، مرتضی داستانی در نشست خبری دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان قم، که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان این که در تلاشیم تا جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها هر سال در قم برگزار شود، اظهار داشت: هدف ما این است که با رقابت سالمی که بین فعالان رسانه به وجود می‌آید، رشد و بالندگی را در آثار رسانه ای مشاهده کنیم.

وی با ابراز امیدواری از ارسال آثار ارزشی و با کیفیت به دبیرخانه جشنواره مطبوعات بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های مطبوعات موجب رونق تولید آثار ارزشی در قم می‌شود و می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات رسانه‌ای تأثیرگذار باشد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم، با اشاره به زمان برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در قم، گفت: برگزاری این جشنواره در روز خبرنگار در دستور کار بود اما با توجه به نظر برخی از اصحاب رسانه تصمیم گرفته شد این جشنواره در آبان‌ماه برگزار شود.

وی تحولاتی را که در فراخوان دور دوم جشنواره مطبوعات رخ داده است را مورد اشاره قرار داد و گفت: افزوده شدن بخش فیلم خبری از جمله مواردی است که این جشنواره را نسبت به سال گذشته تمایز بخشیده است.

داستانی، بخش‌های اصلی این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس خبری، صفحه آرایی، طنز مکتوب و فیلم خبری از بخش‌های اصلی این جشنواره هستند و با توجه به اینکه گزارش تصویری از دیدگاه حرفه‌ای، بخشی از گزارش است بخش گزارش را به دو بخش خبری و تصویری تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه در دومین جشنواره مطبوعات استان قم در کنار بخش حرفه‌ای دو موضوع نیز در بخش ویژه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: «رونق تولید» و «گام دوم انقلاب» با محوریت نگاهی به ۴۰ سال گذشته و وضعیت آینده انقلاب اسلامی دو موضوعی است که در بخش ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم به داوری آثار دومین جشنواره مطبوعات استان قم اشاره کرد و گفت: داوری این دوره از جشنواره را دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی سامانه جامع رسانه‌های کشور بر عهده گرفته است.

وی با تشریح نحوه ارسال آثار به دبیرخانه گفت: اصحاب رسانه باید آثار خود را از طریق سامانه http://qom.pressfestival.ir بارگذاری کنند تا به تدریج در اختیار داوران قرار بگیرد.

داستانی در بخش دیگری از سخنان خویش بر ضرورت ارسال آثار در ابتدای مدت زمان تعیین شده تأکید کرد و گفت: بارگذاری دیرهنگام آثار در سامانه موجب اخلال در کار داوران می‌شود که در خواست داریم اصحاب رسانه آثار خود را به تدریج روی سامانه قرار دهند.

وی اضافه کرد: هر شخصی می‌تواند در سه بخش از جشنواره مطبوعات شرکت کند و برای اینکه بخش‌های حرفه‌ای تنها مورد توجه قرار نگیرد، افراد فقط می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای شرکت کنند و باید بخش سوم خود را به بخش ویژه اختصاص دهند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم با اشاره به وجه تمایز جشنواره مطبوعات امسال با سال گذشته در تخصیص جوایز، گفت: هر شخصی فقط می‌تواند دو جایزه دریافت کند و آثار ارسالی باید یا با نام خبرنگار و یا با تأییدیه مدیر مسئول باشد تا در جریان داوری قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز