خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قم:

صرف نگاه امنیتی به موضوع حجاب، کاری از پیش نخواهد برد

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۴۸

امام جمعه قم گفت: بی تفاوتی و گریز از مسئولیت و صرفاً نگاه امنیتی و قضائی داشتن به موضوع حجاب بدون فکر و برنامه ریزی و میدان داری فرهنگی کاری از پیش نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، آیت الله سید محمد سعیدی، ظهر امروز- جمعه7تیرماه-  در خطبه‌های نمازجمعه قم که در محل مصلای قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی، اظهار داشت: سرنگونی پهپاد آمریکایی نشان از آمادگی نیروهای مسلح و توان هوافضای سپاه است و ما نمازگزاران حمایت خود را از این اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشور اعلام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی محاسبات دشمن را به هم زده است گفت: امروزسیاست «نه مذاکره و نه جنگ» با قدرت اجرایی شد و سقوط پهپاد آمریکایی نشان داد که تهدید‌ها و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی شکست خورده است.

سعیدی در ادامه با اشاره به سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایران گفت: جمهوری اسلامی امروز به آن چنان قدرتی دست یافته که پهپاد فوق پیشرفته آمریکا را با سامانه بومی سوم خرداد خود با اقتدار سرنگون کرد و هواپیمای جاسوسی دیگر آمریکا با ۳۸ سرنشین که در نزدیکی این پهپاد بود را سرنگون نکرد که این حقوق بشر ایرانی را به جهان نشان داد حتی این موضوع موجب تقدیر ترامپ نگون بخت نیز شد.

وی در ادامه، واقعه ششم و هفتم تیر را وقایعی عظیم برای انقلاب دانست و ادامه داد: ششم تیرماه سالروز ترور  رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰ است که خداوند برای ترویج اسلام و حفظ انقلاب و با دعای مردم و امام امت، ایشان را از این ترور نجات داد.

خطیب جمعه قم با اشاره به تحریم رهبر معظم انقلاب توسط آمریکا تصریح کرد: یاوه گویی‌های اخیر رئیس جمهور تروریست و احمق آمریکا در اعمال تحریم علیه رهبری معظم انقلاب، نمونه‌ای از شرارت‌ها و حماقت آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت، گفت: دهه کرامت دهه ایمان وتقوا و خدمت کریمانه در آستان های معصومیه، رضوی و شاهچراغ است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم قم در این دهه باید مناسب با شأن و جایگاه والای حضرت معصومه (س) و شهر عش آل محمد (ص) رفتار کنند، گفت: حجاب و عفاف و رعایت حرمت حریم حضرت معصومه (ص) مورد تاکید رهبر انقلاب و مراجع تقلید است که باید همه به رعایت حجاب و عفاف در قم توجه کنند.

سعیدی گفت: بی تفاوتی و گریز از مسئولیت و صرفاً نگاه امنیتی و قضائی داشتن به موضوع حجاب بدون فکر و برنامه ریزی و میدان داری فرهنگی کاری از پیش نخواهد برد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بهشتی گفت: شهید بهشتی عمار زمانه ما بود که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به دست منافقان کوردل نفوذی به شهادت رسید.

سعیدی گفت: شهید بهشتی یک امت برای این ملت بود که مظلوم زیست و مظلوم شهید شهید شد و با خون خود، این انقلاب را تضمین کرد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای سند تحول قوه قضائیه گفت: انتظار این است که قوه قضائیه؛ مردم گرایی، مبارزه با فساد و تحقق عدالت را به عنوان رویکرد خود در این دوره جدید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه قم همچنین با بیان اینکه مبادا مسئولان فریب لبخندها و دستکش‌های مخملی دشمنان را بخورند گفت: در زیر دستکش مخملی دشمن، دست‌های چدنی برای ضربه به کشور وجود دارد و نباید فریب این لبخندهای دشمن را خورد.

وی با بیان اینکه دولت مردان آمریکایی با فریب کاری همواره تلاش دارند تا به شکل‌های مختلف در مسیر مذاکرات انحراف ایجاد کنند اظهار داشت: آمریکایی‌ها به هیچ وجه قائل به از بین بردن چارچوب‌های تحریمی خود علیه ملت ایران نبوده و نیستند به همین دلیل باید برای بهبود معیشیت مردم؛ رونق تولید، حمایت از تولیدات ملی و اقتصاد مقاومتی را در کشور مورد توجه قرار داد و با هرگونه قاچاق و واردات بی ضابطه مقابله و با مسئولان متخلف برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز