خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

دلایل و مستندات تالیف «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» در قم

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۳۲۴

جدیدترین کتاب تألیف شده توسط محققان و پژوهشگران قم در حوزه دین مسیحیت با عنوان «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» رونمایی و عرضه آن آغاز شد.

به گزارش ایلنا از قم، مرتضی حاجی بابایی یکی از مؤلفان «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: ما با تألیف این کتاب درصدد تخریب دین مسیحیت نبوده ایم؛ بلکه آنان مهاجم بوده و ما با تألیف این کتاب به دنبال پاسخگویی به این تهاجمات هستیم.

وی ابراز داشت: برای تألیف این کتاب با متخصصین مسیحیت همراه بوده تا بتوانیم کتابی محکم، مستدل، زیبا و متقن ارائه دهیم.

این مؤلف «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» خاطرنشان ساخت: حجت الاسلام والمسلمین رضوی به عنوان ناظر کتاب، زحمات بسیاری برای آن کشیده تا بتوانیم کتاب مناسبی روانه بازار نماییم.

حاجی بابایی تصریح کرد: ما پیش از تدوین این کتاب، جواب مسیحیان را در نظر گرفته و پس از آن شروع به تألیف آن کردیم؛ در این کتاب تناقضات مهمی که در کتاب مقدس وجود داشته را جمع آوری کرده و ارائه کرده‌ایم.

وی بیان داشت: در این کتاب حتی دفاعیات مسیحیت نیز جمع آوری شده و به دفاعیات آنان پاسخ داده ایم تا کتابی کامل و جامع داشته باشیم.

یکی از مؤلفان «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» اظهار داشت: استنادات ما در این کتاب از کتب دانشمندان غربی است تا کتابی علمی ارائه داده باشیم؛ همچنین در پایان این کتاب از مسیحیان دعوت به مناظره کرده ایم که البته معمولا دعوت بسیاری از آنان از سوی نهادهای گوناگون شده؛ ولی حضور پیدا نمی‌کنند.

حاجی بابایی به شکل ظاهری این کتاب اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده مناسبی از طرح های گرافیکی، نقاشی و فتوشاپ در این کتاب شده تا بتوانیم جذب بهتری از سوی جوانان داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: این کتاب مخلوطی از متن و تصویر بوده تا مخاطبان آن با همراه شوند؛ همچنین برای هر صفحه تیتری انتخاب شده تا مطالب کوتاه، همراه با جذابیت ارائه کرده باشیم.

یکی از مؤلفان «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» تصریح کرد: در این کتاب از بزرگان مسیحیت با احترام نام برده شده و هیچ توهینی در آن گنجانده نشده است تا از حالت ابتذال خارج شود.

حاجی بابایی بیان داشت: خوشبختانه بازخوردهای مناسبی از این کتاب دریافت شده و همین الان برای چاپ دوم آن اقدام کرده ایم.

وی اظهار داشت: از دلسوزان و فعالان فرهنگی تقاضا داریم با تهیه این کتاب، آن را به جوانان هدیه دهند تا این پروژه ها به شکست نینجامیده و بتوانیم کارهای بهتری در این زمینه ارائه دهیم.

محمد ایلایی یکی دیگر از مؤلفان این کتاب هم، گفت: دین مبین اسلام از ابتدا مخالف داشته و افرادی به مقابله با آن پرداختند که تا به امروز نیز این دشمنی ها بیشتر شده و با اشکال گوناگون به این مقابله می‌پردازند.

وی اظهار داشت: اسلام هراسی و تضعیف جبهه مسلمانان از برنامه های دشمنان برای مقابله با دین اسلام بوده که راه اندازی داعش و تکفیری ها از جمله برنامه آنان بوده است.

یکی از مؤلفان «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» ابراز داشت: امروز کتاب قرآن پرفروش ترین کتاب در غرب بوده و این مسائل برای آنان قابل تحمل نیست؛ به همین دلیل به دنبال تغییر اعتقاد مسلمانان افتاده تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

ایلایی خاطرنشان ساخت: یکی از روش‌های دشمنان، ترویج دین مسیحیت بود؛ چرا که مسیحیت در مقام عمل اهل تساهل بوده و می توانست جذب بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز دنیای غرب به سمت مسیحیت صهیونیست رفته و این مسیحیت علاقمند به اسرائیل بوده و دارای منابع مالی بسیاری نیز هست و همین دلائل سبب شده تا به دنبال ترویج مسیحیت بروند.

یکی از مؤلفان «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» بیان داشت: امروز مسیحیت صهیونیست در تهران، البرز، قم، مشهد و ... تبلیغ های بسیاری داشته و کتاب و سی دی های خود را در منازل انداخته و حتی دست به راه اندازی کلیساهای خانگی نیز زده اند تا بتوانند چهره به چهره و با روابط عاطفی طرفداران خود را داشته باشند.

ایلایی اظهار داشت: طرفداران مسیحیت صهیونیست حتی در فتنه 88 هم حضور داشته و درصدد براندازی نظام برآمده بودند.

وی ابراز داشت: «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» با استفاده از هنر و ابزارهای هنری به دنبال آن است تا بتواند حقیقت این موضوع را برای مخاطبان ارائه نماید.

همچنین حجت الاسلام  رضوی، ناظر علمی «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» نیز تصریح کرد: تقابل میان اسلام و مسیحیت قبل از ظهور اسلام وجود داشته است و آغاز آن از داستان عام الفیل بوده است.

وی بیان داشت: در زمان رسول خدا(ص) نیز قصد داشتند با جدل و مباهله با اسلام مقابله کنند که داستان مباهله پیش آمد و شکست خوردند.

ناظر علمی «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» اظهار داشت: زمانه گذشت و به دوران جنگ های صلیبی رسید و فتوای چندین پاپ پشت این قضیه وجود داشت و نمی توانستند رشد اسلام را ببینند؛ اما باز زمین گیر شده و مسیحیت پس از جنگ های صلیبی راه به جایی نبرد.

حجت الاسلام  رضوی ابراز داشت: پس از این جنگ ها، عزم خود را جزم کرده تا با مباحث علمی به مقابله با اسلام بپردازند؛ به همین دلیل سیاست آنان حرکت با چراغ خاموش است و منازعه مستقیم با مسلمانان نمی پردازند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز علمای ما به تمام مباحث مسیحیت پاسخگو بوده اند؛ اما آنان جرأت مقابله رو در رو ندارند؛ اغوا و حیله تنها راه ترویج مسیحیت است و از این راه ها برای گسترش دین خود استفاده می کنند.

این متخصص مسیحیت اذعان داشت: امروز مسیحیان در لندن دو کلیسای زیبا در شرق و غرب این شهر برای فارسی زبانان راه اندازی کرده و به ترویج دین خود می پردازند.

ناظر علمی «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» تصریح کرد: جدال احسن، موعظه حسنه و ... راه‌هایی است که می توانیم برای مقابله با مسیحیت استفاده نماییم.

حجت الاسلام  رضوی بیان داشت: «جذابیت های بصری»، «جذابیت های سمعی» و «اختصار» سه ویژگی مهم این کتاب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز