خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی تبریزی:

ضرورت استمرار فعالیت ستاد حامیان مردمی دولت/ استانداران جدید نمایی واقعی از دولت روحانی باشند

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان این که استمرار فعالیت ستاد حامیان مردمی دولت بسیار ضرورت دارد، گفت: ستادهای مردمی آقای دکتر روحانی در ایام انتخابات، باید در طول 4سال آینده رابط بین مردم و دولت باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، در گردهمایی فعالان ستاد مردمی دکتر روحانی در قم و ضیافت افطاری که با حضور نمایندگان بیوت آیت الله صانعی و آیت الله بیات زنجانی و جمعی از مسئولین استانی در محل تالار فرهنگیان شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: ستادهای مردمی در کنار احزاب اصلاح طلب، در انتخابات و برای پیروزی آقای روحانی خیلی زحمت کشیدند؛ با وجود این که حزب خاصی هم نداشتند، اقشار مختلف مردم را جذب کردند که بسیار ارزشمند بود.

وی افزود: حرکت خالصانه ستادهای مردمی دکتر روحانی را در شرایط امروز که انتخابات را پشت سر گذاشتیم، نباید تعطیل کرد، بلکه باید این حرکت را ادامه داد و امیدوارم با فعالیت مستمر این جمع در استان های مختلف کشور و استفاده دولت از این ظرفیت، نتیجه بهتری حاصل شود.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، افزود: ستادهای حامیان مردمی دولت که در ایام انتخابات خود در 31 استان کشور فعال بود و خود را نشان داد، باید همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و با شنیدن مشکلات مردم و دسته بندی آن ها، این مسائل را حداقل هر ماه یکبار، به دفتر مرکزی خود در تهران و در نهایت به مسئولان دولتی منتقل کنند.

وی تأکید کرد: قطعا با انجام کار فوق و دسته بندی مشکلات مردم توسط همین تشکل حامیان مردمی دولت، یک مرکز اطلاعات مردمی بسیار قوی برای آقای دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل می شود و یک خدمت بسیار بسیار بزرگی هم صورت گرفته است؛ چون این مسئله یک حق دو طرفه است.

آیت الله موسوی تبریزی افزود: مردم موظف هستند که در زمان انتخابات، آن شخص که اصلح تر هست را انتخاب کنند و بعد از انتخابات هم آن کسی که انتخاب شده، وظیفه دارد که به نیازها و مشکلات مردم توجه کند، که اگر توجه نکند یک نوع ظلم به مردم حساب می شود.

وی تأکید کرد: فعالان ستاد حامیان مردمی دکتر روحانی برای ادامه فعالیت خود و سازماندهی کار برای ایجاد ارتباط میان مردم و دولت، نیاز به حزب هم ندارید، و می شود تحت همین عنوان ستاد مردمی دکتر روحانی و یا حامیان مردمی دولت، تشکیلاتی باشد که اطلاعات مستند و صحیحی از مشکلات مردم را به مسئولان دولتی منتقل کند؛ در این صورت شخصی رئیس جمهور و دولت مردان دیگر متوجه می شوند که اولویت خواست ها و نیازهای جامعه از زبان مردم چیست.

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، گفت: این تشکل حامیان مردمی دولت باید در شهرهای مختلف و استان های مختلف کشور نظارت کنند که آیا استانداران، فرمانداران و بخشداران که باید الگوی آقای روحانی و دولت تدبیر و امید باشند، به وظایف خود به درستی عمل می کنند یا این که نحوه عملکردشان مطلوب مردم نیست.

وی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر مبنی بر این که کارهای تو باید رضایت مردم را در پی داشته باشد، گفت: جناب آقای دکتر روحانی، دولتمردان و حامیان مردمی دولت باید بدانند که خواص جامعه به این زودی ها راضی نمی شوند چون دلشان می خواهد همه چیز برای آنان باشند و از این رو نباید به خاطر رضایت آنان، مردم را ناراضی کرد؛ عامه جامعه همین مردم هستند که باید رضایتمندی از عملکرد دولت داشته باشند؛ همین مردمی که بالای 60درصد به آقای دکتر روحانی رأی دادند و با ایستادن طولانی مدت خود در صف های رأی گیری انتخابات، ایشان را دوباره رئیس جمهور کردند.

آیت الله موسوی تبریزی با بیان این که حامیان مردمی دولت آقای روحانی باید برای خدمت به مردم و همراهی با آقای روحانی فعالیت خود را ادامه دهند گفت: حامیان مردمی دولت آقای روحانی باید بر عملکرد مدیران اجرایی منصوب به دولت در استان ها و شهرها نظارت کرده و عملکردشان را بررسی کنند؛ برای مثال اگر مسئول بهداشت و درمان قم بر خلاف رویه وزیر خود عملکرد خوبی در خدمت رسانی به مردم ندارد، به وزیر مربوطه گزارش داده شود که نماینده شما مردم را از دولت ناراضی می کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی امام علی(ع) به مالک اشتر نصیحت می کرد که همواره درب محل حکومت خود را به مردم باز بگذار تا مردم بدون لکنت زبان در برابر تو سخن بگویند و خواسته های شان را مطرح کنند، اما در شرایط امروز که شاید این کار برای آقای روحانی مقدور نباشد و به همه این امور نرسد، حداقل این است که حامیان مردمی دولت نقش واسط مردم و دولت را داشته باشند؛ و البته خدای ناکرده نباید این واسطه های بین مردم و دولت، خودشان هوس دنیا طلبی کرده و تلاش کنند همانند دولتی ها شوند؛ یعنی خودشان برای خودشان، دولتی در کنار دولت باشند؛ شما را به خدا برای مردم کار کنید.

کد خبر : ۵۰۲۹۰۵