خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری هیات امنای تامین اجتماعی:

سال۹۵ برای کارگران شروع خوبی ندارد/ افزایش ۱۴درصدی مزد منصفانه نیست

رئیس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور، با بیان اینکه افزایش ۱۴درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۵ منصفانه نیست، گفت: سال ۹۵ به واسطه عدم افزایش منصفانه مزد کارگران توسط شورای عالی کار، شروع خوبی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «اکبر شوکت» شب گذشته (پنج شنبه ۲۰ اسفندماه ۹۴) در مراسم تجلیل از فعالان تشکل‌های کارگری استان قم در سال ۹۴، که در محل سالن اجتماعات کانون کارگران ساختمانی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های فعالان کارگری قم، اظهار داشت: امیدواریم سال ۹۵ سال خوبی برای جامعه کارگری باشد، هر چند شروع آن به واسطه عدم افزایش منصفانه حداقل دستمزد کارگران، شروع خوبی نبود. 

وی با اشاره به تصمیم شورای عالی کار، برای افزایش ۱۴درصدی حداقل دستمزدهای کارگران کشور در سال ۹۵، گفت: متأسفانه با افزایش ۱۴درصدی دستمزد، حق کارگران به معنای واقعی دیده نشد و از این جهت سال ۹۵ شروع خوبی نداشت. 

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، با بیان اینکه تأکید ما بر این بود که نمایندگان تشکل‌های کارگری اگر نمی‌توانند در افزایش واقعی و منصفانه دستمزد کارگران مؤثر باشند، جلسه را ترک کنند، گفت: متأسفانه نمایندگان کارگران جلسه را ترک نکردند و به روایت رسانه ملی جلسه با خوش و بش گروه کارگری با کارفرمایان دولتی و خصوصی که بار دیگر مانع افزایش مزد شدند خاتمه یافت. 

وی با تأکید بر اینکه سالیان سال است که سبد معیشت را برای کارگران در نظر نمی‌گیرند، گفت: ما هیچ‌گاه نا‌امید نمی‌شویم و همواره برای احقاق حقوق خودمان تلاش خواهیم کرد. 

این فعال کارگری گفت: البته خوشبختانه در این چند سالی که گذشته است، فرهنگ گرفتن مطالبات در میان جامعه کارگری کشور راه افتاده و از این جهت خدا را شکر می‌کنیم. 

کد خبر : ۳۵۴۷۱۱