خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار قم خبر داد؛

نوروز ۹۶ آغاز بهره برداری از مونوریل قم

معاون شهردارقم گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته نیمه دوم سال آینده پروژه منوریل تکمیل خواهد شد و نوروز ۹۶ همشهریان می توانند از مونوریل استفاده نمایند.

به گزارش ایلنا از قم، «علیرضا قاری قرآن» با اشاره به ورود دو واگن منوریل به شهر قم و تست واگن ها اظهار کرد: با توجه به تکمیل ستونهای بخش زیادی از پروژه ، دو واگنی که به شهر قم وارد شده روی ریل ها تست شده است.

وی با بیان اینکه پست برق منوریل هم تکمیل و آماده بهره برداری است، افزود: مسیر منوریل در حال حاضر حد فاصل دپو در ابتدای اتوبان کاشان به سمت میدان مطهری در فاصله ۴.۷ کیلومتری در حال تکمیل است.

معاون شهردار قم با بیان اینکه روند تحویل واگن های دیگر منوریل نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به موازات مجموعه واگن هایی که به شهر وارد شده، بعلاوه ۱۸ واگن دیگر مورد نیاز دیگر هم در حال تکمیل است.

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه تنظیم شده نیمه دوم ۹۵ پروژه منوریل تکمیل خواهد شد، تصریح کرد:  نوروز ۹۶ حتما مردم و مسافران منوریل سوار خواهند شد.

قاری قرآن سرعت طرح منوریل را بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت دانست و افزود: با وجود سرعت طرح منوریل، این پروژه با سرعتی در حدود مترو می تواند مسافر جابجا کند اما مشکل این پروژه در قم جانمایی آن بوده ولی از نظر دیگر مثل طراحی کار خوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امتداد خوبی برای پروژه منوریل انتخاب نشده که اگر اینطور بود در مقایسه با مترو هم جابجایی مسافر خوبی داشت هم هزینه کمتری، خاطرنشان کرد: این پروژه در مجموع به صرفه تر از مترو است اما تنها ایراد این پروژه مسئله دید بصری و مسیریابی آن است چرا که دسترسی مسافر در برخی نقاط با مشکل مواجه می شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: بعد از راه اندازی منوریل، باید به دنبال توجیه مسافر برای این پروژه باشیم و سعی داریم جنبه توریستی آن را بیشتر کنیم تا بیشتر به انتقال زائران اختصاص یابد که ترافیک شهر را به خوبی کاهش می دهد.

وی همچنین در خصوص ادامه مسیر پروژه منوریل تا مصلی و پردیسان نیز گفت: مصوبه بر این است که بعد از راه اندازی و تکمیل این فاز در خصوص ادامه مسیر آن تصمیم گیری شود.

کد خبر : ۳۵۳۲۲۱