خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

از اعطای مجوز به صنایع آلاینده در قم جلوگیری شود

استاندار قم در جلسه شورای تخصصی برنامه ریزی و اشتغال استان خواستار تقویت خوشهٔ صنایع دستی استان قم شد.

به گزارش ایلنا از قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای برنامه ریزی و اشتغال استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با تأکید بر لزوم حکمفرمایی نگاه ملی و جامع درمورد فعالیت‌های صنعتی، اظهار کرد: باید در کنار توجه به حفظ سلامت و محیط زیست استان، از سرمایه گزاری حمایت نمائیم. 

وی بررسی و تعریف طرح اصلاح فرآیندهای تولیدی در جهت کاهش آلایندگی در قم را ضروری دانست و افزود: از اعطای مجوز به طرح‌های صنعتی آلاینده محیط زیست بایستی جلوگیری شود. 

استاندار قم با اشاره به اهمیت توسعه صنایع دستی و محصولات فرهنگی در استان قم افزود: باید با کار‌شناسی دقیق و خوشه بندی این صنعت از ظرفیت‌های مناسب استان همچون مراکز زائر پذیر، بازارهای صنایع دستی و مبادی ورودی و خروجی استان استفاده کافی برد. 

صادقی همچنین با اشاره به مشارکت ۶۲ درصدی مردم قم در انتخابات ۷ اسفند ادامه داد: حضور پر شور اقشار مختلف مردم جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و لازم است تا از کاندیداهای محترم و نیز سازمان‌های مردم نهاد که در اجرای هرچه بهتر این امر مهم دستگاههای دولتی را یاری رساندند قدردانی شود. 

استاندار قم ادامه داد: امیدواریم نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی در جهت بهبود شاخص‌های استان قم در مجلس فعالیت لازم را صورت دهند. 

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه در مورد لزوم جانمایی بازارچه دائمی عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی تولیدی در استان بحث شد که مصوب شد دفتر امور اقتصادی با محوریت فرماندار برای این امر با تشکیل جلسات و کارگروه‌های لازم نتیجه را به شورا انتقال دهند. 

همچنین گزارشی از آمارهای اشتغال در استان ارائه شد و طرح‌های اشتغالزایی که در افزایش این آمار مؤثرند و مجوز لازم را کسب نموده‌اند بررسی و تصویب گردیدند.

کد خبر : ۳۵۳۲۱۷