خبرگزاری کار ایران

وحیدی خبر داد؛

بازدید از ۵۹ دفتر خدمات مسافرتی قم در آستانه نوروز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از بازدید ۵۹ دفتر خدمات مسافرتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از قم، سید احمد وحیدی در گفت‌و‌گویی با اشاره به اینکه تیم‌های نظارتی این اداره کل به صورت دوره‌ای از دفا‌تر خدمات مسافرتی این استان بازدید کرده‌اند گفت: این نظارت و بازرسی‌ها طی سه ماه اخیر از تمامی دفا‌تر صورت گرفته است تا از نزدیک وضعیت و مشکلات دفا‌تر را مورد بررسی قرار دهیم. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: دو دفتر خدمات مسافرتی در حال پیگیری و انجام مراحل تاسیس و یک دفتر انتقالی از استان دیگر ودرمجموع در صورتی که مجوز‌ها صادر شود در استان قم ۶۲ دفتر خدمات مسافرتی خواهیم داشت. 

وحیدی با بیان اینکه دفا‌تر خدمات مسافرتی استان قم در زمینه تورهای گردشگری فعالیت می‌کنند گفت: هفت دفتر در زمینه تورهای ورودی و ۱۰ دفتر در زمینه زیارتی و چهار دفتر سابقه چار‌تر پروازهای داخلی را دارند. 

وی با اشاره به عمده مشکلات دفا‌تر خدمات مسافرتی قم بیان داشت: بیشترین مشکل دفا‌تر در بازدید‌ها عدم حضور مدیر فنی وگاهی مدیرعامل است چراکه تعدادی مدیران دفا‌تر مدیرفنی غیرحضوری استفاده می‌کنند که این امر باعث می‌شود تا نظارت فنی بر اقدامات و خدمات صورت نگیرد. 

وحیدی ادامه داد: طی نظارت‌ها، دفاتری که دارای تخلف باشند در مرحله اول تذکر داده می‌شود تا بتواند نواقص موجود را رفع کند در غیر این صورت تذکر، تعلیق و پروانه فعالیت باطل می‌شود این سخت گیری‌ها برای ارائه خدمات مطلوب و درشان زائران در این استان است تا قم الگویی برای سایر استان‌ها باشد. 

وی به فعالیت دفا‌تر فروش بلیط غیرمجاز در این استان اشاره کرد و گفت: تعدادی از این دفا‌تر در خیابان انقلاب و عمار یاسر بدون داشتن مجوزی از این اداره کل در حال فعالیت هستند که شناسایی شده و به اماکن نیروی انتظامی معرفی جهت جلوگیری از فعالیتشان معرفی شده‌اند. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: این دفاترغیرمجاز، بیشترین سطح فروش در استان را دارند و به خدمات دفاتری که مجوز فعالیت دارند خدشه وارد می‌کنند که باید مورد پیگیری با تعامل نهادهای مربوطه قرار گیرند.

کد خبر : ۳۵۲۵۸۵