خبرگزاری کار ایران

پژوهشگر مهدویت:

خواب و رویا، محور بسیاری از تبلیغات مدعیان دروغین مهدویت است

استاد مهدویت گفت: یکی از مهم‌ترین ادله‌های گروه‌های انحرافی، مساله خواب و رویا است؛ ۳۰ جریان معاصر از این جریان‌ها، معیار اصلی تبلیغات خود را بر اساس خواب تنظیم کرده و ارایه می‌کنند.

به گزارش ایلنا از قم به نقل از حوزه، حجت الاسلام شهبازیان امروز در نشست بصیرتی طلاب و مبلغان حوزه علمیه قم در مدرسه امام موسی کاظم (ع) گفت: طلاب مبلغ در سالهای اخیر با مباحث و شبهات جدیدی در عرصه مهدویت و مدعیان دروغین و.. مواجه بوده‌اند و این مساله نیز در ایام تبلیغی آینده نیز پیش روی طلاب خواهد بود. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ادله‌های گروه‌های انحرافی، مساله خواب و رویا است؛ ۳۰ جریان معاصر این جریان‌ها، معیار اصلی تبلیغات خود را بر اساس خواب تنظیم کرده و ارایه می‌کنند. 

استاد مباحث مهدویت بیان کرد: متاسفانه این افراد با سو استفاده از مردم ساده دلی که قلب‌های پاکی دارند آن‌ها را به پیروان خود تبدیل کرده و با استفاده از ظرفیت‌های مالی سلفیه، در این مسیر حضور پیدا کرده‌اند. 

وی گفت: این جریان با سو استفاده از روایات ضعیف، تیغ تند تبلیغات خود را روی مرجعیت شیعی بسته و با ایجاد انحرافات ذهنی مردم را به تبعیت از خود وا می‌دارند و با ایجاد تشکیک در ذهن آن‌ها، مردم را دچار چالش‌های عقیدتی می‌کنند. 

حجت الاسلام شهبازیان اظهارکرد: باید به شکلی رفتار کرد که با نقدهای علمی و توسعه روشنگری در بین مردم، زمینه را برای رشد این تفکرات از بین ببریم و طلاب در این زمینه وظیفه بسیار حساسی دارند. 

وی افزود: ایام تبلیغی فروردین ماه بهترین فرصت برای فعالیت در این زمینه است و طلاب ابتدا باید از خانواده‌های خود آغاز کنند و سپس در محلات و مجامعی که حضور پیدا می‌کنند، مردم را نسبت به روش‌های این افراد آگاه سازند؛ زیرا اگر این مساله را جدی نگیریم، در آینده ضربات سنگینی خواهیم خورد.

کد خبر : ۳۵۲۳۷۹