خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

تاریخ دفاع مقدس امانتی است که باید بی کم و کاست ثبت شود

استاندار قم تأکید کرد: تاریخ دفاع مقدس و آن چیزی که امروز امانتدار آن هستید را بی کم و کاست برای آشنایی نسل‌های بعدی جامعه ثبت و پیاده کنید.

به گزارش ایلنا از قم، سید مهدی صادقی در دیدار احمد حسینی با اشاره به اینکه نصرت دین خدا موجب تحقق وعده‌های الهی در حق مومنان و مجاهدان فی سبیل الله می‌شود گفت: نباید وعده‌های الهی را فراموش کنیم همانگونه که در دوران انقلاب و سال‌های دفاع مقدس نیز بارها شاهد تحقق نصرت الهی بودیم.

وی با اشاره بر محوریت «خداباوری» در سال‌های حماسه و ایثار افزود: اینکه حضرت امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آغاز کرد»، مبتنی بر این دیدگاه بود که ایشان بر نصرت و وعده‌های الهی کاملا یقین و اعتماد داشتند و عنایات و الطاف خاص خدا را نسبت به رزمندگان اسلام در صحنه می‌دیدند.

استاندار قم با اشاره به حضور جمع زیادی از یادگاران دفاع مقدس در سنگر خدمت به مردم افزود: امروز قاطبه مسئولان و خدمتگزاران نظام یا از چهره‌های دفاع مقدس هستند و یا خود را به نوعی منتسب به آن می‌دانند.

رئیس شورای هماهنگی نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به ضرورت ثبت آثار و اسناد حضور و جانفشانی مردم و حماسه آفرینی شهدا، جانبازان و آزادگان و عموم رزمندگان اسلام در دفاع مقدس تاکید کرد: با در نظر گرفتن اسناد و با رعایت امانت، صداقت، دقت و بدون هیچگونه ملاحظه‌ای تاریخ دفاع مقدس و آن چیزی که امروز امانتدار آن هستید را بی کم و کاست برای آشنایی نسل‌های بعدی جامعه ثبت و پیاده کنید.

وی همچنین بر حمایت همه جانبه استان از تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد.

احمد حسینی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در خصوص تدوین دانشنامه و پیگیری آیین نامه اجرایی حفظ آثار دفاع مقدس در دستگاه‌های استان و نیز فرایند تکمیل موزه و فعالیت کارگروه‌های مربوطه ارائه کرد.

کد خبر : ۳۵۲۰۸۳