خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

کل ۱۳۰ هزار صندوق‌ انتخابات اسفندماه شیشه‌ای است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور، از شیشه‌ای بودن صندوق‌های انتخابات اسفندماه خبر داد و گفت این کار با تأکید ویژه رئیس جمهور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مستقر در فرمانداری قم، جواد ناصریان که پیش از ظهر امروز با حضور در فرمانداری قم، از مرکز حوزه انتخابیه استان قم بازدید کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی بازدیدی که از ستاد انتخابات قم داشتم، مشاهده کردم که مشکلات به حداقل رسیده و در حال حاضر مشکلی برای ثبت‌نام کنندگان وجود ندارد. 

وی با اشاره به موافقت وزارت کشور برای ثبت نام کاندیداهای خبرگان سایر استان‌های کشور در فرمانداری قم، گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده در وزارت کشور، اکیپ کاری در استان قم، بیشتر از استان‌های دیگر پیش بینی شده است. 

معاون وزیر کشور گفت: با پیگیری وزارت کشور، بودجه منابع مالی مورد نیاز مجلس خبرگان و شورای اسلامی مصوب شده و هزینه آن بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان است؛ البته برای انتخابات دوره گذشته، حدود ۲۵ میلیارد تومان مطالبات مجریان برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده بود که هیچ بدهی بابت آن نداریم. 

وی افزود: کلیه قراردادهای مورد نیاز برای برگزاری انتخابات پیش رو از جمله تهیه اقلام، منعقد شده و جای نگرانی و دغدغه نیست و به دستور ریاست جمهور و وزیر کشور منابع در دسترس است. 

ناصریان یادآور شد: تنها فرق این انتخابات با انتخابات گذشته شفافیت صندوق هاست که ریاست جمهور تأکید کرده صندوق‌ها باید شفاف تهیه شده و استفاده شود و البته این موضوع به تأیید شورای محترم نگهبان نیز رسیده است. 

معاون وزیر کشور در پایان با بیان اینکه مجموع صندوق‌های اخذ رأی در انتخابات اسفندماه تعداد صندوق‌ها، ۱۳۰ هزار صندوق است، گفت: در حال حاضر ساخت ۵۰ درصد صندوق‌ها انجام شده و ۸۰ هزار صندوق‌ها مجددا شفاف می‌شود، اما ۵۰ هزار صندوق دیگر شفاف است و نیاز به خرید دوباره ندارد.

کد خبر : ۳۳۱۵۶۰