خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر ساری در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی:

توجه به نظرات مراجع تقلید در شوراهای شهر ضرورت دارد

عضو شورای اسلامی شهر ساری ضمن انتقاد از عدم اعمال نظر مراجع در مصوبات شوراهای اسلامی شهر گفت: توجه به نظرات مراجع تقلید در شوراهای شهر ضرورت دارد چرا که مصوبات شورا با اعمال نظر ایشان جنبه کاملا شرعی پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا از قم، علی اکبر زلیکانی در دیدار با آیت الله جواد فاضل لنکرانی که در دفتر این عالم دینی در قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات شوراهای اسلامی شهر عدم ارتباط مستقیم با مراجع عظام تقلید و استفاده از نظرات و استفتائات ایشان در امور شهری است.

وی بیان کرد: عدم تخصص اعضای شورا در امور دینی و مذهبی گاهی منجر به تصویب مصوبه‌ای می‌شود که ممکن است با مولفه‌های دینی مغایرت داشته باشد.

زلیکانی افزود: امیدواریم با توجه به نیاز جدی شورا‌ها به رهنمودهای عالمان دینی در امور شهری ارتباط و تعامل ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد تا خدای نکرده قانونی بر خلاف موازین شرعی مصوب نشود.

وی عنوان کرد: در سفر به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع عظام تقلید دریافتیم الحمدلله علمای عظام نسبت به مسائل مدیریت شهری و امور مردم در این زمینه آگاهی مناسب و نظرات سازنده‌ای دارند که باید سعی کنیم در راستای تحقق و اعمال آن تلاش کنیم. 

کد خبر : ۳۲۱۵۲۸